Provozovatel středoevropské sítě skupina autobazarů uvedl, že zvýšil své prodeje za prvních devět měsíců letošního roku o více než 15 procent, přičemž nejvýraznějšího růstu dosáhl na slovenském trhu. Skupina zároveň potvrdila svůj cíl překonat celoročně hranici 50 tisíc prodaných vozů.
Prodeje vzrostly za první tři čtvrtletí roku o 15,1 procenta, zatímco v samotném třetím čtvrtletí dosáhl růst 13,1 %. Nejvyššího růstu ve výši 30,7 % zaznamenala skupina na Slovensku, zatímco v České republice dosáhla stejného výsledku jako minulý rok. Ruská pobočka prodávala podle plánu, uvedla společnost.
V přepočtu na vozky prodala skupina ve 3Q12 celkem 13 161 vozů, z nichž 8 532 bylo prodáno v České republice, 3 984 na Slovensku a 645 na ruském trhu. “Tahounem růstu ve třetím čtvrtletí bylo Slovensko, pobočka v Rusku prodávala také velmi dobře a podle schváleného business plánu. Hlavním zdrojem již jedenáct čtvrtletí trvajícího nepřerušeného růstu prodejů skupiny je však stále Česká republika,” zdůraznila generální ředitelka Karolína Topolová.
„Podle našich analýz byl prakticky stejný letošní výsledek prodejů ve třetím čtvrtletí v České republice způsoben hojně medializovanými opakovanými problémy Centrálního registru vozidel v druhé polovině srpna a na začátku září. Přestože jsme se maximálně snažili vysvětlit, že veškerou administrativu spojenou s přihlašováním vozů vyřizujeme za zákazníky sami, lidé začali nákup vozů odkládat a čekali, zda se situace na registru zlepší. To nám potvrdil i náš vlastní telemarketingový průzkum mezi zákazníky,“ vysvětlila Topolová.
Přes problémy CRV mělo stále mnohem lepší prodejní výsledky, než zbytek trhu, což potvrzují i data expertní společnosti Cebia. Podle jejích statistiky poklesly prodeje ojetých vozů v ČR v srpnu o 15 %. V této souvislosti jsou prodejní výsledky AAA AUTO opravdu výjimečné,“ řekl Martin Pajer, generální ředitel společnosti Cebia, která má na českém trhu největší rozsah zdrojů statistických dat z trhu ojetých automobilů.
Skupina AAA AUTO plánuje letos překonat hranici 50 000 prodaných vozů. „Na základě výsledků prodejů za letošních prvních devět měsíců, kdy jsme oproti loňsku dosáhli 15% růstu a již prodali celkem 39 002 automobilů, vidím tento cíl jako velmi realistický. Věřím, že k tomu přispějí i naše nedávno otevřené pobočky v Sokolově a Michalovcích,“ dodala Topolová.