Celosvětové dodávky počítačových tabletů v prvním čtvrtletí meziročně stouply o 142 procent na 49,2 milionu přístrojů. Jedničkou na trhu zůstal americký technologický gigant , jeho tržní podíl ale citelně klesá kvůli konkurenci ze strany asijských výrobců. Podíl tabletů s operačním systémem iOS od Applu byl navíc poprvé nižší než podíl tabletů se systémem Android firmy . Vyplývá to podle agentury Reuters z údajů výzkumné společnosti IDC.
v prvním čtvrtletí zvýšil dodávky svých tabletů iPad o 65 procent na 19,5 milionu přístrojů. Jeho tržní podíl se tak propadl na 39,6 procenta ze zhruba 58 procent před rokem.
Druhé místo obsadil jihokorejský konkurent Electronics, jehož tržní podíl naopak stoupl na téměř 18 procent ze zhruba 11 procent před rokem. Na třetí příčku se dostal tchajwanský výrobce Asus s podílem 5,5 procenta, který odsunul na čtvrté místo americký internetový obchod . Na konec první pětky se zařadil americký internetový gigant .
Za růstem trhu s tablety stojí podle IDC především levné přístroje asijských výrobců využívající operační systém Android. Podíl zařízení s tímto systémem na trhu díky tomu v prvním čtvrtletí dosáhl 56,5 procenta.
Počítačové tablety se staly velkou konkurencí pro klasické osobní počítače, jejichž prodej se podle dřívějších údajů IDC v prvním čtvrtletí propadl o 14 procent. To představovalo nejprudší pokles od roku 1994, kdy firma začaly tyto statistiky sledovat.
Na český trh se loni podle dřívějších údajů IDC dodalo asi 253.000 počítačových tabletů, což byl proti předchozímu roku nárůst zhruba o 237 procent. Nejprodávanější byly přístroje iPad společnosti , druhou příčku obsadila značka .
(Zdroj: IDC, Reuters, čtk)