Švédskému oděvnímu řetězci (H&M) vzrostl ve třetím fiskálním čtvrtletí zisk o 22 procent na 4,4 miliardy švédských korun (13,1 miliardy Kč). Firmě pomohl zájem především o novou letní kolekci, hlavně v Číně a Japonsku. Tržby za tři měsíce do konce srpna vzrostly o 11,1 procenta na 32 miliard SEK (asi 95,5 miliardy Kč).
Zisk před zdaněním se zvýšil o téměř pětinu na 5,83 miliardy SEK, což je lepší výsledek, než se čekalo. Analytici v anketě agentury Reuters totiž v průměru očekávali zisk 5,53 miliardy SEK.
Generální ředitel Karl-Johan Persson je v dalším výhledu vývoje hospodaření optimistický. Upozornil, že srpnové zahájení internetového prodeje v USA bylo "velmi úspěšné".
Za devět měsíců fiskálního roku firma otevřela po celém světě 215 nových obchodů. Podnik zopakoval, že jeho cílem je zvyšovat počet obchodů o deset až 15 procent ročně.
Hlavním konkurentem je španělská společnost Inditex. se zaměřuje na levné a módní oděvy nejen pro ženy, ale také pro muže a děti. Po celém světě, včetně České republiky, má více než 2700 obchodů. Kromě nejznámějšího řetězce stejného jména provozuje také řetězec Collection of Style (COS), který prodává dražší oděvy, a pak menší počet obchodů Monki a Weekday, zaměřených na náctileté.
Firma se pokusila proniknout i na trh výrobků pro domácnosti, a to svým konceptem Home.