Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Adidas po profit warningu ztratil 18 %, zpět k růstu má pomoci marketing a diverzifikace

Adidas po profit warningu ztratil 18 %, zpět k růstu má pomoci marketing a diverzifikace

5.8.2014 8:57
Autor: Jan Šumbera, Patria Research

Když před necelým měsícem končil světový fotbalový šampionát, výrobce sportovního vybavení Adidas si mohl mnout ruce. Oba finálové týmy, tedy Argentina a Německo, mají na dresech svorně vyšito logo právě německé společnosti. Netřeba dodávat, že úspěch obou mužstev proto pořádně zvýšil zájem o jejich trikoty. Stejně tak se dařilo prodejům dresů mexického či kolumbijského národního celku. Celkový zájem o dresy s logem Adidas dosáhl podle samotné společnosti 8 mil. kusů.

Jenže uběhlo několik týdnů a akcie společnosti se nachází pod pořádným tlakem. Může za to v minulém týdnu zveřejněný profit warning, ve kterém Adidas revidoval výhled zisku pro letošní rok. Předchozí odhad pro letošek plánovaného zisku v rozmezí 830 mil. – 930 mil. EUR se rázem řádně smrskl, a to na 650 mil. EUR. Stejně tak společnost opustila původní plán pro rok 2015, který počítal s dosažením tržeb na úrovni 17 mld. EUR a provozní marží 11 %. Vinu za zhoršení čísel pro letošní i následující rok mají na svědomí hned dva klíčové faktory.

Tím prvním je napětí spjaté s ukrajinským konfliktem, respektive obchodní sankce uvalené na Rusko. Právě ruský trh totiž v minulém roce generoval tržby přes 1 mld. EUR a pro společnost je jeho výpadek zvlášť citelný i s ohledem na zde realizovanou vysokou míru profitability. V konečném důsledku tak dojde k zavření některých obchodů a k odsunutí dříve plánovaného otevření nových provozoven.

Druhou příčinu změny výhledu můžeme hledat ve výrazném poklesu poptávky po golfovém vybavení v Severní Americe. Důvodem je celkově nižší zájem o sport. Adidas tak v golfové divizi hlásí kvartální pokles tržeb o 18 %.

Kombinace obou potíží tak ve výsledku poslala akcie Adidas o takřka 18 % níže.

adidas

V celkovém hodnocení však druhý kvartál nedopadl zdaleka tak špatně. Tržby meziročně vzrostly o 2 % na 3,47 mld. EUR, tedy plně v souladu s odhady. Čistý zisk na úrovni 144 mil. EUR pak jen mírně zaostal. Adidas navíc plánuje zaměřit svou aktivitu především v USA směrem k sportům pod dominancí konkurenčního Nike (například basketbal), hodlá také navýšit fotbalové marketingové výdaje v Jižní Americe, která hlásí po světovém šampionátu zvýšený zájem fanoušku.

Akcie společnosti zatím neúspěšně testují hranici 56 EUR. V případě, že by se jí nadále nepodařilo prorazit, negativní sentiment by mohl opadnout a pozornost by se opět upřela k fundamentu. Ten je po profit warningu výrazně horší, avšak pokud společnost uspěje se svou snahou diverzifikovat portfolio svých produktů o další sporty a zároveň za pomoci vyšších marketingových nákladů přesvědčí zákazníky o koupi fotbalového vybavení, mohla by se v budoucnu vrátit na růstovější notu.

Zdroje: Bloomberg


Čtěte více:

Nike v 4Q13: růst zisku a potenciál fotbalového šampionátu
27.6.2014 11:15
Největší světový výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike (79,13 USD,...
Může včerejší fotbalový debakl rozpoutat v Brazílii hospodářské inferno?
9.7.2014 15:40
Nestává se často, aby investoři na akciových trzích dychtivě vyhlíželi...
Brazílie po fotbalovém debaklu (ne)bude v pořádku
14.7.2014 18:00
„Nevěřte tomu, že prohra s Německem zanechá na Brazílii nějakou jizvu,...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data