Největší světový výrobce sportovního oblečení a obuvi (79,13 USD, 0,51%) zvýšil ve čtvrtém finančním čtvrtletí čistý zisk o pět procent na 698 milionů dolarů. Vysoké investice do marketingu před mistrovstvím světa ve fotbale totiž vedly k silnému nárůstu prodeje v Severní Americe a západní Evropě.
Kvartální zisk na akcii (EPS) činil 0,78 USD a překonal tak očekávání trhu (agentura Bloomberg) nastavená na 0,751 dolaru. Dvanáctiměsíční cílová cena pro akcie od analytiků Bloomberg je 83,32 USD a titul tak nabízí 8,4% růstový potenciál. Poslední zavírací cena byla 76,86 USD. Celkové tržby společnosti ve čtvrtletí končícím 31. května stouply meziročně o 11 % na 7,4 miliardy dolarů. V Severní Americe se tržby zvýšily o deset procent, a v západní Evropě dokonce o 18 procent. Následující graf ukazuje vývoj ceny akcií společnosti od počátku letošního roku.

"Nike je značkou číslo jedna ve všech deseti největších městech v západní Evropě," prohlásil prezident značky Trevor Edwards. V celém finančním roce stoupl čistý zisk o devět procent na 2,69 miliardy dolarů a tržby se zvýšily o deset procent na 27,8 miliardy dolarů. Tržby související s fotbalem vzrostly dokonce o 21 procent na 2,3 miliardy dolarů, upozornila agentura AP.
Společnost předpokládá, že fotbalový šampionát podpoří její tržby také v prvním čtvrtletí nového finančního roku. Zakázky na obuv a oblečení značky s dodávkou mezi červnem a listopadem stouply ve čtvrtém čtvrtletí o 12 %. V samotné západní Evropě se objednávky zvýšily o 25 procent.
na letošním fotbalovém šampionátu v Brazílii poprvé sponzoruje více týmů než německý konkurent (72,98 EUR, 0,16%). Firma pro propagaci svých výrobků využila fotbalové hvězdy jako jsou Cristiano Ronaldo či Wayne Rooney. Společnost rovněž upozornila, že většina fotbalistů na mistrovství používá její boty.
Zdroj: Blooomberg, ČTK