Commerzbank, druhý největší bankovní dům co se týče úvěrů v Německu, ohlásila své čtvrtletní výsledky. Společnost dosáhla zisku na jednu akcii (adj. EPS) ve výši 0,088 EUR, což je výsledek o 20 % horší, než bylo nastaveno očekávání na úrovni 0,11 EUR. Meziročně si společnost i tak polepšila o 100 %.
Tržby dosáhly 2,241 mld. EUR proti očekávání 2,243 mld. EUR, je to tedy výsledek téměř v souladu s očekáváním trhů. Tržby meziročně poklesly o cca. 11 %.
Commerzbank zrychlila prodej nepotřebných aktiv z dob prudkého růstu. Divize, která má v bilanci nechtěná aktiva je zeštíhlila na 92 mld. EUR v druhém čtvrtletí, tedy o 32 % méně než rok předtím. Banka se snaží udržet cíl, snížit tato aktiva na 62 mld. EUR do roku 2016. Což je ještě ambicióznější plán než přechozí, který počítal s cílovým stavem 75 mld. EUR.
Commerzbank vylepšila provozní zisk v druhém čtvrtletí roku 2014 na 257 mil. EUR z 74 mil. EUR ve stejném období loňského roku. Společnost si úspěšně vedla u svých privátních zákazníků, kde se jí podařilo získávat nové (asi 95 000 ve druhém čtvrtletí). Dobrého výsledku v tomto segmentu bylo dosaženo snižováním personálních nákladů a operačních nákladů. Další sub segment, který dosáhl pěkného růstu 25 % v prvních šesti měsících roku 2014, bylo financování rezidenčního bydlení.
Mittelstandsbank zvýšila svůj provozní zisk o 12 % za prvních šest měsíců roku tohoto roku ve srovnání se stejným obdobím roku 2013 hlavně díky vyššímu objemu obchodování a stabilním úrokovým výnosům a komisím. Dalším faktorem, který přispěl k zlepšení výkonu, bylo slabé snížení provozních nákladů o 1 % meziročně. Mittelstandsbank dělá pokroky i na poli úvěrů a zvýšila jejich objem o 9 % v 2Q proti stejnému období roku 2013.
Region střední a východní Evropy si vedl velmi dobře v prvních šesti měsících tohoto roku. Provozní zisk meziročně rostl o 41 % na 182 mil. EUR, z toho 84 mil. EUR v 2Q. Hlavním důvodem pro růst zisku byly vyšší výnosy a úspěšná implementace strategie „One Bank“ značky mBank. Provozní náklady rostly o 4 % hlavně díky samotném zavádění nové strategie, mBank je silná hlavně v Polsku, kde dosáhla už na 4,5 mil. klientů.
Společnost ohlásila snahu udržet příznivý směr ve svých klíčových oblastech. Cílem pro nadcházející období je zvýšení objemu úvěrování pro soukromou klientelu a firemní klienty. Druhým cílem, který banka dlouhodobě zařadila do svých priorit, je snižování provozních nákladů banky a závazek, že jejich výše nepřekročí 7 mil. EUR v roce 2014. Společnost si stanovila cíl do roku 2016, tedy do roku plné implementace Basel 3, dosáhnout hodnoty 10 % ukazatele Tier 1.
Společnost se aktuálně obchoduje za cenu 10,685 EUR a posiluje tak o 2,69 %. Dvanáctiměsíční cílová cena banky je podle konsensu analytiků někde na úrovni 12,81 EUR za akcii. Při vzetí v úvahu aktuální cenu tak může akcie poskytovat výnos až 19,8 %.

Zdroj: Q2 Earnings Report by Commerzbank, Bloomberg, Reuters