Aktualizováno Johnson & Johnson dnes ve 13:45 ohlásil svoje čtvrtletní výsledky. Tím zakončil svůj rok 2014.
J&J ve 4Q14 dosáhla zisku na jednu akcii očištěného o jednorázové položky ve výši 1,27 USD, což převyšuje očekávání Bloomberg Survey ve výši 1,255 USD o 1,19 % (+2 % yoy; -15 % proti 3Q14).
Bohužel tržby zaostaly za očekáváním. Když Wall Street očekávala 18,5 mld. USD a firma dokázala dosáhnout “pouze” na 18,25 mld. USD. Jsou tak o 1,5 % nižší než čekal trh (-1 % yoy, i proti 3Q14).
Společnost se snaží doplnit svoje produktové portfolio o nové produkty s tím, jak starší léky jako Olysio nebo Xarelto čelí nové konkurenci. Analytička Jami Rubin z Goldman Sachs snížila svoje hodnocení na “prodat” z “držet” poté co společnost v roce 2014 dodala na trh méně nových preparátu než v roce 2013.
Čistý příjem společnosti spadl na 2,52 mld. USD z 3,52 mld. USD ve stejném období roku 2013.
Za celý rok 2014 J&J utržila v globálním pohledu 74,3 mld. USD, což představuje růst o 4,2 % proti roku 2013. Operativní zisk vzrostl o 6,1 %. Negativní dopad na výsledek měly měnové výkyvy, které uřízly ze zisku 1,9 %. Hlavním tahounem roku byla domácí poptávka s růstem 9 %, zatímco zbytek rostl pouze o 0,4 %.
Čistý zisk za rok 2014 činí 16,3 mld. USD včetně jednorázové položky v objemu 0,8 mld. USD. Bez této položky je čistý zisk ve výši 17,1 mld. USD. Což by představovalo růst proti roku 2013 o 7,7 % respektive 8,2 %.
Firma vděčí svému úspěchu hlavně dobrým výsledků ve farmaceutickém byznysu, prvním pozitivním efektům vývoje a inovací společnosti a dále pak také úspěchům na poli s lékařskými pomůckami.
Nedílnou a stabilní součástí společnosti je také divize spotřebních produktů pro prodej v retailových řetězcích, která stabilně přináší společnosti prostor a čas pro inovaci a expanzi do dalších sektorů. V průběhu času se podíl na tržbách této divize snižuje, aktuálně dosahuje podílu 20 % na tržbách, když ještě v roce 2010 představovala více jak 25 %. Její podíl se snižuje právě na úkor produktů farmaceutického segmentu.
Farmaceutická divize dosáhla za celý rok tržeb 32,3 mld. USD, což představuje růst o 14,9 % meziročně. Velmi dobře na tom byly prodeje na domácím trhu kde proti roku 2013 vzrostly o 25 %. Ve zbytku světa byl růst tržeb na 5 % yoy.
Takového výsledku společnost dosáhla hlavně díky dobrým prodejům medikamentů jako Olysio pro léčbu chronické hepatitidy C u dospělých nebo Zytiga, což je orálně podávaný lék proti rakovině prostaty.
Během 4Q14 FDA obdržela od J&J nové žádosti o povolení k prodeji nových preparátů namátkou například pro léčbu schizofrenie.
J&J oznámil také dokončení akvizice malé výzkumné společnosti Alios BioPharma, Inc., což je společnost se specializací na léčbu virových onemocnění.
Divize lékařských pomůcek zaznamenala prodeje ve výši 27,5 mld. USD za celý rok, což představuje růst 3,4 % proti roku 2013. Růst prodejů nebyl tak viditelně rozdílný na domácím a světovém trhu, když doma prodej rostl o 4,3 % a mimo domácí trh o 2,7 %.
Hlavním motorem prodejů byla široká řada korekčních ortopedických pomůcek, zařízení pro řešení kardiovaskulárních obtíží a nástrojů pro speciální chirurgii.
Společnost zveřejnila také své očekávání pro rok 2015 ve kterém očekává zisk na akcii ve výši od 6,12 do 6,27 USD bez započtení některých položek.
Akcie společnosti na to v pre-marketu reaguje poklesem o 1 %.
