Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Burberry jako módní oběť? Britskému módnímu domu škodí propad v Hongkongu

Burberry jako módní oběť? Britskému módnímu domu škodí propad v Hongkongu

15.7.2015 17:52
Autor: Kristýna Zahradníková, Patria Online

Akciový trh si hledá oběť velkého čínského propadu a Burberry se urputně snaží takovou módní obětí nestát. Největší britská luxusní skupina je prvním výrobcem luxusního zboží, který zveřejnil výsledky od počátku propadu na čínském trhu. Podle reportu společnosti se toho od zveřejnění celoročních výsledků na konci května mnoho nezměnilo, není však náhodou, že se ve zprávě velice často opakují dvě slova „stále“ a „pokračuje“.

Tržby v prvním kvartále fiskálního roku od března do června byly sice lehce pod úrovní odhadů a růst zpomalil, stále však v prvním čtvrtletí tržby rostly o 6 procent. V posledním kvartále minulého fiskálního roku přitom rostly tempem 9 procent a ve stejném období loňského roku potom tempem 12 procent. Příjmy v prvním kvartále dosáhly 407 milionů liber, analytici odhadovali 414 milionů.

Hvězda tržeb producenta luxusního zboží s typicky kostkovaným vzorem, kterou byl v minulém roce jednoznačně region Asie a Pacifik, vykázala pokles v řádu nižších jednociferných čísel a to hlavně kvůli Hongkongu. Pokles o 10 procent na tamním trhu vymaže zhruba polovinu 20milionobého zisku, který byl očekáván díky příznivějšímu vývoji měnových kurzů. Propad v Hongkongu však naštěstí Burberry vynahradila Evropa. Silná poptávka cestovatelů ve Francii, Španělsku nebo Itálii po kostkovaném zboží velmi napomohla právě pozitivnímu vývoji evropských tržeb. Přestože Burberry bojuje se silnou librou a slabší poptávkou v Hongkongu, nedošlo ke změnám ani investičních plánů, ani výhledu zisku a analytici ponechali své odhady převážně beze změny.


Hongkong

Burberry zaznamenalo strukturální posun v nákupním chování majetných čínských turistů, kteří v cizině sice pořádají Kabelkové hony, nicméně vcelku utrácejí méně. Hongkong byl po velmi dlouhou dobu považován za velké nákupní centrum Číny, kam jezdili Číňané nakupovat ve velkém, aby se vyhnuli domácí vysoké dani na luxusní zboží. Hongkongským zákazníkům se to nelíbilo, asistenti prodeje se jim nevěnovali a místo toho skákali dle pokynů bohatých návštěvníků z pevninské Číny, kteří nakupovali kabelky i boty ve velkém. Od implementace přísných čínských protikorupčních opatření se rychle zbohatlí Číhaně Hongkongu začali trochu bát. Momentálně z důvodu poklesu na hongkongském trhu společnost plánuje revizi tamní prodejní sítě. S poklesem růstu tržeb na dvouleté minimum, plánuje britský výrobce luxusního zboží v případě, že situace bude přetrvávat, vyjednávání o cenách tamních nájmů. Burberry to však rozhodně s Hongkongem nevzdává a plánuje marketingem cílit na místní zákazníky.

Čínský akciový pád
Období od března do června je pro Burberry tím nejméně významným v roce a čínský akciový propad se na něm nepodepsal až tak výrazně. Podstatné pro Burberry nyní bude to, co přijde. Existuje totiž šance, že vymazání bilionů dolarů hodnoty z čínského akciového trhu se projeví na ztrátě důvěry ve vliv tamní vlády a potenciálně vyústí v pokles kupní síly čínské střední třídy nejen doma, ale i v zahraničí. Burberry za část svého evropského růstu vděčí právě čínským turistům. Proti tomu však stojí optimističtější pohled, že chaos na čínském trhu je pouze dočasnou záležitostí, koneckonců maloobchodní tržby v červnu byly silné.

Burberry bezpochyby má finanční rezervy. Návratnost kapitálu luxusního módního domu činí 20 procent. Provozní cash flow ve výši 450 milionů liber bez problémů pokryje kapitálové výdaje a dividendy. Burberry hlavně není jen o Číně, společnost může těžit z rychle rostoucího digitálního tržbu nebo například růstu v Japonsku.

Manažeři výrobce kostkovaných šátků a šál se soustřeďují na dlouhodobou strategii a nedělají kolem čtvrtletních tržeb zbytečný rozruch, redukují náklady. Akcie Burberry dnes v reakci na zveřejněné výsledky mírně klesly a titul v Londýně odepsal více než 2 procenta. Hodnota akcií společnosti z 24násobku zisku dříve v tomto roce klesla na 21násobek.

Zdroj: BBG, FT, RTRS


Čtěte více:

Hermes: „Birkinka“ – tajemství nejexkluzivnější kabelky světa
16.6.2015 16:41
Od uvedení legendární kabelky na trh uplynulo již více než třicet let,...
Michael Kors, Ralph Lauren, Coach: Osudová chyba ničí jejich byznys
9.7.2015 17:18
Mnoho maloobchodních módních značek v současné době prožívá krizi. Co ...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data