Akciový trh si hledá oběť velkého čínského propadu a se urputně snaží takovou módní obětí nestát. Největší britská luxusní skupina je prvním výrobcem luxusního zboží, který zveřejnil výsledky od počátku propadu na čínském trhu. Podle reportu společnosti se toho od zveřejnění celoročních výsledků na konci května mnoho nezměnilo, není však náhodou, že se ve zprávě velice často opakují dvě slova „stále“ a „pokračuje“.
Tržby v prvním kvartále fiskálního roku od března do června byly sice lehce pod úrovní odhadů a růst zpomalil, stále však v prvním čtvrtletí tržby rostly o 6 procent. V posledním kvartále minulého fiskálního roku přitom rostly tempem 9 procent a ve stejném období loňského roku potom tempem 12 procent. Příjmy v prvním kvartále dosáhly 407 milionů liber, analytici odhadovali 414 milionů.
Hvězda tržeb producenta luxusního zboží s typicky kostkovaným vzorem, kterou byl v minulém roce jednoznačně region Asie a Pacifik, vykázala pokles v řádu nižších jednociferných čísel a to hlavně kvůli Hongkongu. Pokles o 10 procent na tamním trhu vymaže zhruba polovinu 20milionobého zisku, který byl očekáván díky příznivějšímu vývoji měnových kurzů. Propad v Hongkongu však naštěstí vynahradila Evropa. Silná poptávka cestovatelů ve Francii, Španělsku nebo Itálii po kostkovaném zboží velmi napomohla právě pozitivnímu vývoji evropských tržeb. Přestože bojuje se silnou librou a slabší poptávkou v Hongkongu, nedošlo ke změnám ani investičních plánů, ani výhledu zisku a analytici ponechali své odhady převážně beze změny.
Hongkong
zaznamenalo strukturální posun v nákupním chování majetných čínských turistů, kteří v cizině sice pořádají Kabelkové hony, nicméně vcelku utrácejí méně. Hongkong byl po velmi dlouhou dobu považován za velké nákupní centrum Číny, kam jezdili Číňané nakupovat ve velkém, aby se vyhnuli domácí vysoké dani na luxusní zboží. Hongkongským zákazníkům se to nelíbilo, asistenti prodeje se jim nevěnovali a místo toho skákali dle pokynů bohatých návštěvníků z pevninské Číny, kteří nakupovali kabelky i boty ve velkém. Od implementace přísných čínských protikorupčních opatření se rychle zbohatlí Číhaně Hongkongu začali trochu bát. Momentálně z důvodu poklesu na hongkongském trhu společnost plánuje revizi tamní prodejní sítě. S poklesem růstu tržeb na dvouleté minimum, plánuje britský výrobce luxusního zboží v případě, že situace bude přetrvávat, vyjednávání o cenách tamních nájmů. to však rozhodně s Hongkongem nevzdává a plánuje marketingem cílit na místní zákazníky.
Čínský akciový pád
Období od března do června je pro tím nejméně významným v roce a čínský akciový propad se na něm nepodepsal až tak výrazně. Podstatné pro nyní bude to, co přijde. Existuje totiž šance, že vymazání bilionů dolarů hodnoty z čínského akciového trhu se projeví na ztrátě důvěry ve vliv tamní vlády a potenciálně vyústí v pokles kupní síly čínské střední třídy nejen doma, ale i v zahraničí. za část svého evropského růstu vděčí právě čínským turistům. Proti tomu však stojí optimističtější pohled, že chaos na čínském trhu je pouze dočasnou záležitostí, koneckonců maloobchodní tržby v červnu byly silné.
bezpochyby má finanční rezervy. Návratnost kapitálu luxusního módního domu činí 20 procent. Provozní cash flow ve výši 450 milionů liber bez problémů pokryje kapitálové výdaje a dividendy. hlavně není jen o Číně, společnost může těžit z rychle rostoucího digitálního tržbu nebo například růstu v Japonsku.
Manažeři výrobce kostkovaných šátků a šál se soustřeďují na dlouhodobou strategii a nedělají kolem čtvrtletních tržeb zbytečný rozruch, redukují náklady. Akcie dnes v reakci na zveřejněné výsledky mírně klesly a titul v Londýně odepsal více než 2 procenta. Hodnota akcií společnosti z 24násobku zisku dříve v tomto roce klesla na 21násobek.
Zdroj: BBG, FT, RTRS