Vedení německé automobilky vědělo o nesrovnalostech mezi deklarovanou a skutečnou spotřebou u některých vozů o rok dříve, než to firma na počátku listopadu zveřejnila. Napsal to dnes německý nedělník Bild am Sonntag bez udání konkrétnějších zdrojů. Mluvčí zprávu popřel a potvrdil dosavadní verzi.
Koncern začátkem listopadu přiznal, že zhruba 800.000 jeho vozů vypouští více emisí oxidu uhličitého, než oficiálně udává, takže má i vyšší spotřebu. přitom uvedl, že na to přišel až v souvislosti s vyšetřováním skandálu s manipulacemi emisí oxidů dusíku u naftových vozů, který vypukl v září.
Bild uvádí. že tehdejší šéf Martin Winterkorn se na jaře po informacích o nadměrné spotřebě rozhodl stáhnout z trhu model Polo TDI BlueMotion, u nějž spotřeba překračovala o 18 procent udávanou hodnotu. List však podle agentury Reuters necitoval své zdroje odděleně.
Volkswagen jako důvod stažení vozu Polo TDI BlueMotion uváděl slabý prodej. Mluvčí firmy dnes toto vysvětlení potvrdil: "Prodej BlueMotion TDI Polo byl na všech trzích zastaven kvůli nízké poptávce. V současnosti testujeme všechny modely vyrobené od roku 2012 s ohledem na odchylky v emisích CO2 od udávaných hodnot," řekl mluvčí.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v září obvinila , že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. pak přiznal, že v celém světě software instaloval do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.
Zdroj: ČTK