Německé automobilky a představily svou novou rychlonabíjecí stanici schopnou napumpovat elektromobily dostatkem energie pro ujetí 100 kilometrů za méně než 3 minuty. V závodě o uživatelské zpříjemnění elektromobilů se tak dostávají před doposud vedoucí Teslu.
Prototyp rychlonabíječky má kapacitu až 450 kilowattů, více než trojnásobek Superchargerů od Tesly. Testovací vozidlo vyvinuté k využití této kapacity se nabijí na 80 procent během patnácti minut. Stanice Tesly potřebují podle oficiálních stránek výrobce k podobnému nabití přibližně 30 minut.
Automobilky, vyvíjející řadu elektrických modelů ve snaze dodržet stále se zpřísňující emisní limity, jsou pod tlakem odstranit nebo redukovat faktory odrazující spotřebitele od koupě elektromobilů, jako je pomalé nabíjení nebo sporadická infrastruktura. Aby rozhýbaly nadále pomalou evropskou poptávku, pustily se německé automobilky , a do stavby sítě rychlonabíjecích stanic podél páteřní sítě evropských dálnic.
Nová superrychlá nabíjecí stanice byla vyvinuta konsorciem dvou německých automobilek, strojírenského gigantu a firmami specializujícími se na nabíjení, Allego a Phoenix Contact E-Mobility. Zkušební stanice byla otevřena ve středu v Bavorsku a je zdarma přístupná stávajícím modelům, oznámila automobilka .
Nevýhodou ovšem je, že sílu nabíječky není žádný z dostupných modelů automobilky schopný plně využít. i3 omezuje svůj elektrický příjem na 50 kilowattů a také přicházející model iX3, který první zákazníci dostanou v roce 2020, bude schopen přijmout maximálně 150 kilowattů.
Aby testovací vozidlo přežilo plný příval elektrické energie nové stanice, použilo chladící systém, který udržuje jednotlivé bateriové články na stálé teplotě. Kapalinový chladící systém dostaly také nabíjecí kabely. pak dodal dostatečně silný zdroj elektrické energie.
Zdroj: Bloomberg, CNN