Německá automobilová skupina dostala nabídku na prodej své značky Lamborghini za 7,5 miliardy eur (190,7 miliardy Kč). Ve svém článku to tvrdí server Autocar. Podle automobilky Audi, pod kterou značka oficiálně spadá, však Lamborghini není na prodej. Záměr ponechat si značku luxusních sportovních aut potvrdil i mluvčí skupiny, kterého citovala agentura Bloomberg.
Nezávaznou nabídku spolu s dalšími podmínkami podle zprávy Autocaru podalo tento měsíc konsorcium, které tvoří švýcarská skupina Quantum Group a britská investiční firma Centricus Asset Management.
Značka Lamborghini byla v minulosti několikrát zmíněna v souvislost s jejím možným prodejem. V prosinci však prohlásil, že se skupina dohodla, že Lamborghini zůstane součástí koncernu, upozornila agentura Reuters.
"Toto není předmětem žádného jednání v rámci skupiny. Ne, Lamborghini není na prodej," reagoval na článek mluvčí Audi. Skupina vlastní Lamborghini skrze svou dceřinku Audi. V listopadu skupina podnikla kroky k tomu, aby připravila Lamborghini a italskou značku motocyklů Ducati ke strategickým možnostem, jako by byl prodej nebo IPO. O měsíc později ale potvrdila, že si je ponechá.
Společnost s oficiálním názvem Automobili Lamborghini založil v roce 1963 Ferruccio Lamborghini. Audi koupila italskou automobilku v roce 1998 od indonéské firmy Megatech za 110 milionů USD (2,3 miliardy Kč). V současnosti Lamborghini prodává modely Huracán, Aventador a Urus, jejichž výroba závisí na součástkách od . Loni prodej Lamborghini klesl na 7430 aut z rekordních 8205 aut v roce 2019. Tržby činily 1,61 miliardy eur (33,5 miliady Kč).
Koncern vlastní 12 značek. Patří mezi ně značky osobních automobilů , Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a , nákladní vozy a Scania a rovněž užitkové vozy a motocykly Ducati.