Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Čína tygrem i v reklamě, na Západě marketingové investice klesly nebo zpomalily

Čína tygrem i v reklamě, na Západě marketingové investice klesly nebo zpomalily

18.3.2009 16:03
Autor: mediafax

PRAHA (MEDIAFAX) - Reklamní výdaje vzrostly loni v Číně o 15 procent na rekordních 49,3 miliardy eur, což je v přepočtu zhruba 1331 miliard korun. Asijská velmoc se tak dostala podle údajů výzkumné společnosti TNS Media Inteligence na druhé místo světového žebříčku.

Čína má z ekonomických velmocí nejrychleji rostoucí reklamní byznys. Zcela jistě jí k nárůstu pomohlo pořádání olympijských her. Troufnout Čínu v dynamice mohlo loni snad jen Rusko. Tam byly investice do mediální reklamy odhadnuty za rok 2008 na 7,8 miliardy euro. Meziroční tempo růstu však doposud nebylo zveřejněno, i když v polovině roku 2008 činilo pozoruhodných 39 %. Ve druhém pololetí však bylo evidováno silné zpomalení.

Lídrem světového reklamního byznysu neohroženě zůstávají USA, kde se přes meziroční pokles o 1,9 % investovalo do reklamy loni v lednu až říjnu (aktuálnější data nejsou dosud k dispozici) podle odhadu 140 miliard dolarů (přibližně 108,7 miliardy eur nebo 2934 miliard korun).

Další reklamní velmoc, Velká Británie, doposud loňské reklamní investice nezveřejnila. Ale prognózy hovoří o růstu výdajů do mediální komunikace bez internetu asi o 2,6 %.

Japonsko loni srazilo objem reklamy o 3,4 % na v přepočtu 34 miliard eur. Dalšími země, kde se v reklamě tradičně točí velké peníze, byly loni Francie (24,8 miliardy eur, nárůst o 4,1 %), Německo (21,1 miliardy eur, nárůst o 0,7 %), Španělsko (19,7 miliard eur, vzestup o 2,9 %) a Itálie (8,6 miliardy eur, pokles o 2,8 %). Obecně se dá říci, že ve vyspělých zemích se růst reklamních investic loni výrazně zpomalil. USA, Japonsko a Itálie dokonce zaznamenaly pokles.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data