Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
GfK: Spotřebitelská důvěra v Německu dosáhne 16měsíčního maxima

GfK: Spotřebitelská důvěra v Německu dosáhne 16měsíčního maxima

25.9.2009 9:21
Autor: ČTK

Berlín (ČTK) - Spotřebitelská důvěra v Německu v říjnu dosáhne 16měsíčního maxima díky rostoucímu přesvědčení, že ekonomika se již odrazila ode dna. Vyplývá to z předstihového indexu důvěry, který sestavuje výzkumná společnost GfK na základě průzkumu mezi německými spotřebiteli.

Hodnota indexu pro říjen podle GfK stoupla na 4,3 bodu ze zářijových 3,8 bodu. Dostala se tak na nejvyšší úroveň od loňského června. Analytici přitom podle průzkumu agentury Reuters očekávali mírnější nárůst na 3,9 bodu.

"Představy spotřebitelů jsou zjevně stále více utvářeny na základě zjištění, že to nejhorší je za nimi a že se nyní mohou dívat do budoucnosti s větším optimismem," uvedl institut.

Nálada se nyní zlepšuje rovněž v německém podnikatelském sektoru. Index institutu Ifo, který sleduje podnikatelské klima v Německu, v září vystoupil na 91,3 bodu. Dostal se tak nejvýše za poslední rok.

Německá ekonomika, která je největší v Evropě, ve druhém čtvrtletí stoupla proti předchozím třem měsícům o 0,3 procenta. Vymanila se tak z recese, ve které strávila celý rok.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
9:00CZ - PPI, y/y
11:00EMU - CPI, y/y