Text byl rozšířen: Akcie oděvní společnosti Philips-Van Heusen (PVH) vyletěly v americkém obchodování vzhůru v reakci na oznámený nákup značky Tommy Hilfiger do private equity skupiny Apax Partners LP za 3 miliardy dolarů či 2,2 miliardy EUR. PVH tak firmu přidá ke svým značkám Calvin Klein a Izod lines. Phillips-Van Heusen sleduje akvizicí především posílení své pozice v Evropě a Asii, díky transakci by chtěl ročně ušetřit na nákladech asi 40 milionů dolarů (téměř 744 milionů Kč).
Apax od PVH získá 1,92 miliardy eur v hotovosti a 276 milionů eur ve formě běžných akcií firmy. Pro Apax transakce znamená téměř 100 % zisk, když značku Tommy Hilfiger koupila v roce 2006 za 1,6 miliardy dolarů.
„Očekáváme, že akvizice značky Tommy Hilfiger přinese zvýšení tržeb o 20 až 25 centů na akcii ještě v tomto fiskálním roce,“ uvedlo vedení firmy s tím, že v příštím fiskálním roce odhaduje přínos 75 centů na akcii až na jeden dolar na akcii.
„Tommy Hilfiger vyhovuje všem naším akvizičním kritériím, je to silná značka, má výborný management, je vysoce ziskový s očekávání dalšího růstu tržeb a soustředí se na růst na mezinárodním trhu," uvedl Emanuel Chirico, výkonný ředitel společnosti Phillips-Van Heusen.
Až bude transakce dokončena, Tommy Hilfiger bude i nadále hlavním designérem a vizionářem značky, která nese jeho jméno. V pozici výkonného ředitele zůstane nynější ředitel Fred Gehring, který zároveň převezme roli výkonného ředitele zahraniční divize Phillips-Van Heusen. Usedne rovněž ve správní radě společnosti Phillips-Van Heusen.
Akcie Phillips-Van Heusen na zprávu reagovaly silným růstem. Na začátku obchodování na burze v New Yorku si připisovaly zisk asi 15 procent a dostaly se až na roční maximum 54,64 USD. Později zisk zmírnily na zhruba 12 procent a pohybovaly se kolem 53,50 USD.
(Zdroj: Bloomberg, CNBC, čtk)