Šéf nejsledovanější slovenské televize Markíza TV, patřící do mediální skupiny Central European Media Enterprises (CETV) ve funkci skončil. Podle svých slov, která citoval slovenský tisk, požádal vedení o uvolnění z funkce. „Končím v Markýze TV jako její ředitel a jednatel. Můžu říci, že na moji vlastní žádost a po dohodě s vedením skupiny,“ uvedl Mika pro slovenské Sme. Spekulace kolem nestability vedení televize Markíza se však šířily již delší dobu, přes několika týdny jej ale vedení skupiny ještě veřejně podrželo. „S vedením Markízy jsme spokojeni a žádní změny v tuto chvíli neplánujeme,“ uvedla přibližně dva týdny zpět mluvčí skupiny Romana Wyllie. Slovenský tisk nicméně uvádí, že realita je jiná a rozhodly zřejmě osobní spory s šéfem Adrianem Sarbu.
Nabídku stát se šéfem Markíza TV po Mikovi podle Sme dostal současný generální ředitele další slovenské televize Jój, kterým je František Borovský, ten ji ale odmítl. Ten již v týmu odchozího šéfa Markízy Miky působil jako programový ředitel televize. „Nabídku jsem dostal, ale zdvořile jsem ji zamítl,“ odpověděl médiím s tím, že za tři roky jeho působnosti podíl Jój vzrostl z 15 % ke 30 procentům a odchod by viděl jako nezodpovědný. Dokud tedy televize Markíza TV nenajde nového nástupce do svého vedení, povede ji šéf skupiny pro televizní vysílání Petr Dvořák a Oliver Mister. Oba jsou členy Rady zástupců Markíza-Slovakia. „Slovensko je velmi těžký trh. Sám o sobě neroste, má zpoždění za Českou republikou. Navíc vstupy pro výrobu programu jsou dražší nebo stejně drahé jako v Česku, přičemž trh je pouze třetinový. Třetím problémem je agresivní postup Jojky. Jde proti Markíze a posiluje lokální produkci. Celá situace bude o tom, jak dopadne letošní podzim,“ uvedl nedávno jednatel CET 21 Petr Dvořák. Za první pololetí letošního roku tržby Markízy dosáhly 32,2 milionu eur, meziročně o 8 % méně. Provozní výsledek před zdaněním a amortizací (OIBDA) skončil negativními 0,8 milionu eur. Loni v prvním pololetí Markíza dosáhla zisku 7,5 milionu eur.
Odchozí šéf slovenské televize Mika údajně míří do soukromé sféry, zřejmě do zahraničí. „Primárně se mé aktivity nebudou týkat médií na Slovensku a zcela jistě ne televize,“ uvedl. V televizi působil pět let, když v jejím čele po změně vlastnické struktury ztratil vliv zakladatel Markízy TV , slovenský politik Pavol Rusko. Razantní změnou tehdy prošel program i obsazení televize. Sme uvádí, že zpravodajství se posunulo k objektivitě bez politického angažmá, také blíže k bulváru. Markíza je na Slovensku, ač v roli nejsledovanější televize, pod tlakem toho, co prohlásil šéf Jój Borovský: zdvojnásobení její sledovanosti za poslední tři roky. „Přišli na to, že vlastní tvorba nenáročných seriálů je úspěšnější, než rozsáhle projekty Let’s Dance či Superstar. Podíl Markízy v roce 2008 klesl z 35 procent do blízkosti 30 procent, těsné vedení udržuje dodnes. „Zlepšení čísel nepřinesly ani nové pořady Adela show, Talentmania či seriál tuzemské Novy Dokonalý svet.
(Zdroj: Sme, Bloomberg, ,E15,mediafax)