Spotřebitelská důvěra v Německu vzrostla nejvýše od října 2007. Důvěra spotřebitelů v březnový vývoj se zvýšila na 6,0 bodu z revidovaných 5,8 bodu za únor. Průzkumová agentura (35,5 EUR, -2,27%) uvedla, že se domácnosti dívají s větším optimismem na své budoucí příjmy. Data tak naznačují, že v Německu poroste soukromá spotřeba.
"Důvěra spotřebitelů v pozitivní vývoj na trhu práce a ve vyšší příjmy zůstala zdravá," uvedl ve zprávě Rolf Bürkl z průzkumu norimberské . Agentura dodala, že domácí spotřeba hraje v Německu čím dále větší roli jako druhý pilíř hospodářského oživení po exportu.
"Pohled na únorové detaily ukazuje, že spotřebitelé mají vysoká očekávání u nadcházejících mzdových jednání," reagoval analytik Carsten Brzeski z (9,06 EUR, -0,76%). Dodal, že mzdová očekávání byla hlavním tahounem důvěry vzhůru, i když se ochota nakupovat zmírnila.
Vývoj spotřebitelské důvěry na březen byl lepší, než se předpokládalo. V anketě agentury Reuters 28 ekonomů odhadovalo, že index vzroste na 5,8 bodu z předběžných 5,7 bodu za únor.
"Na jakýkoli indikátor se podíváte, vypadá to pro německou ekonomiku dobře," uvedla analytička Sal. Oppenheim Ulrike Kastensová. Ve spotřebitelské důvěře se podle ní odráží pozitivní nálada v průmyslu i v nabídce služeb.
Očekávání vyšších mezd podpořila inflace, jejíž roční míra se v Německu za leden zvýšila těsně nad dvě procenta. Je sice pod průměrem eurozóny, ale na cílové úrovni, kterou si určila Evropská centrální banka.
Kladná hodnota indexu spotřebitelské důvěry představuje očekávání růstu, hodnoty nižší než nula značí pokles v porovnání s dobou před rokem. Ukazatel se opírá o průzkum mezi dvěma tisícovkami Němců, napsal Reuters.