V Rusku se dosud většina ojetých automobilů prodává "z ruky do ruky" mezi dosavadním vlastníkem a novým kupcem, na oficiální dealery automobilových firem připadá jen pět procent trhu. Stejný podíl mají specializované autobazary. Upozornil na to dnes list Vedomosti v souvislosti s ohlášeným příchodem skupiny autobazarů na ruský trh.
se stane prvním zahraničním hráčem ve svém oboru v Rusku, a tak si příchod největšího prodejce ojetých vozů ve východní Evropě vysloužil zprávu na titulní straně hospodářského deníku.
První pobočku má AAA otevřít v obci Ščerbinka u Moskvy v září, vykupovat ojetá auta by měla od srpna. Zpočátku počítá s 200 až 300 vozy na skladě, posléze se nabídka má rozšířit na tisíc vozů. "To je dobrý objem do začátku," okomentoval záměry konkurence Michail Lezžov ze společnosti Formule-91, která vlastní jeden z největších autobazarů v okolí metropole, v Mytiščích.
V samé Moskvě je konkurence mezi obchodníky s ojetými vozy větší než kdekoliv jinde v zemi. Loni oficiální dealeři prodali na sekundárním trhu 52.000 vozů, což představovalo pětinu moskevského trhu. V celé zemi se prodalo 4,11 milionu ojetých automobilů.
Vedomosti připomněly, že pomýšlelo vstoupit na ruský trh už v roce 2008, dokonce začalo s náborem zaměstnanců, ale kvůli poklesu poptávky vše odložilo. Krize pominula a vedení skupiny v březnu rozhodlo, že pro expanzi nastala správná chvíle. Společnost zvažuje i partnerství s místním hráčem na trhu, ale zatím bude působit v Rusku samostatně. List rovněž zdůraznil, že skupina dává neomezenou záruku na legální původ vozu se slibem případného vrácení peněz a na samotný automobil roční záruku.
Skupina v současnosti provozuje 25 poboček v Česku a na Slovensku. Loni prodala 39.530 aut a zisk zvýšila zisk o 227 procent na 5,1 milionu eur, tedy asi 123 milionů Kč. Kvůli krizi se stáhla z Polska, Rumunska a Maďarska, ale do Maďarska by se mohla vrátit na přelomu letošního a příštího roku.