Čistý zisk největšího světového výrobce nealkoholických nápojů (78,29 USD, 2,37%) zůstal v letošním druhém čtvrtletí meziročně téměř beze změny na zhruba 2,8 miliardy dolarů (skoro 58 miliard Kč). Oznámila to dnes firma. Dodala, že nárůst tržeb byl kompenzován vyššími náklady.
Zisk na akcii bez zahrnutí mimořádných položek činil 1,22 dolaru. Překonal tak očekávání analytiků, kteří jej odhadovali na 1,19 dolaru. Tržby společnosti vzrostly o zhruba tři procenta na 13,1 miliard dolarů, zatímco analytici očekávali 12,98 miliardy dolarů.
Celkový objem prodeje stoupl o čtyři procenta. V Severní Americe se prodej zvýšil pouze o procento, zatímco na ostatních trzích vzrostl o pět procent.
„Sledujeme rostoucí ziskovost v Severní Americe pramenící z lepšího nacenění a klesajících cen komodit,“ uvedla na adresu firmy v týden staré zprávě Judy Hongová, analytička (98,82 USD, 1,17%), a doporučila titul k nákupu.
Akcie firmy od začátku roku do včerejšího vzrostly o více než 9 procent a dnes pod vlivem výsledků tito zisky rozšiřují ještě o další více než dvě procenta až na denní vrchol 78,66 USD.
vlastní více než 500 značek sycených i nesycených nápojů. Kromě hlavní značky , která je nejhodnotnější na světě, jí patří například značky Fanta, Sprite, Powerade a Minute Maid. Nápoje prodává ve více než 200 zemích světa.
(Zdroj: ČTK, Bloomberg)