Švédská oděvní společnost do nového roku vstoupila s nižším ziskem než loni. Čistý zisk v prvním čtvrtletí jejího fiskálního roku činil 2,46 miliardy švédských korun, o deset procent méně než ve stejném období před rokem při očekávání trhu 2,57 mld. SEK. Na poklesu mělo kromě složité ekonomické situace podíl i špatné počasí, uvedla dnes společnost, která se chystá letos otevřít více nových obchodů proti dřívějšímu oznámení a potvrdila dlouhodobý růstový cíl.
Obrat v období od prosince do února meziročně stoupl o dvě procenta na 28,4 miliardy SEK. Zisk před zdaněním ale klesl z 3,70 miliardy SEK na 3,23 miliardy SEK, a zaostal tak za odhady 3,26 mld. SEK dle Reuters a 3,4 mld. SEK dle Bloomberg.
Za poklesem dle firmy stojí i špatné počasí především v Evropě a v Severní Americe. Společnost upozornila, že neobvykle chladný začátek druhého čtvrtletí povede k odkladu zahájení prodeje jarní kolekce.
je druhým největším maloobchodním prodejcem módních oděvů na světě. Těžištěm jejího obchodování je Evropa, kde ale poptávku zasáhla dluhová krize a rostoucí nezaměstnanost. Největším rivalem je španělská společnost Inditex, který je vlastníkem obchodů Zara.
Výkonný ředitel Karl-Johan Persson dnes řekl, že celý letošní rok bude pro náročný. Společnost, která dlouhodobě investuje do internetového prodeje a nového řetězce obchodů, hodlá letos pokračovat v rozšiřování prodejní sítě. Celkový počet obchodů po celém světě letos dle výhledu firmy stoupne přibližně o 350, zatímco doposud uváděla 325. Příští rok chce firma vstoupit na trh v Austrálii, celkově sází nejvíce na expanzi v Číně a USA.
(Zdroj: , Reuters, Bloomberg, AP, čtk)