Aktualizováno Německé ocelárny (18,92 EUR, -2,47%) zaplatí německé státní železniční společnosti Deutsche Bahn přes 150 milionů eur jako odškodné za účast v kartelu při dodávkách kolejí a dalšího zařízení železničním společnostem. S odvoláním na nejmenované zdroje o tom informuje server listu Süddeutsche Zeitung. Agenturní zdroje mluví o velkých změnách, kterou mohou podnik čekat.
Německý regulační úřad loni v létě vyměřil čtyřem výrobcům a dodavatelům železničních kolejí pokutu 124,5 milionu eur za kartelovou dohodu o cenách a zakázkách. Pokuta se týkala firem , Vossloh a dvou divizí rakouské společnosti Voestalpine. Deutsche Bahn však loni v prosinci podala žalobu, ve které žádá odškodné 550 milionů eur od několika dodavatelů kolejí. Je mezi nimi i česká společnost Moravia Steel. Naopak chybí Voestalpine, která existenci kartelu vyzradila.
, což je největší výrobce oceli v Německu, se agentuře Reuters odmítl ke zprávám médií vyjádřit. Stejně zareagovala i společnost Deutsche Bahn.
Čas hlubokých změn
Podle dvou bankéřů, na které se odvolává Reuters, se chystá zvýšit kapitál o deset procent, aby si vylepšil účetní rozvahu. Dojít by k tomu prý mohlo někdy po zveřejnění hospodářských výsledků za čtvrté finanční čtvrtletí, které společnost oznámí zítra ráno.
Bloomberg dále dnes píše, že myšlenka rozdělení německého konglomerátu ThyssenKrupp, kterou management dlouho sveřepě odmítal, nově přestala být tabu. Důvodem je prý navýšení podílu ze strany aktivistického investora, společnosti Cevian Capital AB. Tento od září druhý nejvýznamnější akcionář totiž prý může tlačit na rozdělení firmy s tržní kapitalizací 13,5 miliardy dolarů.
Analytici Commerzbank k možnosti rozdělení ocelárenského gigantu ThyssenKrupp říkají, že by firme prospělo vyčlenění hlavních oblastí podnikání od těch doplňkových. Na základě agregátní valuace „Sum-of-the-parts“ očekávají analytici podle průzkumu agentury Bloomberg asi 30% výnos pro akcionáře z tohoto kroku.
(Zdroj: ČTK, Bloomberg, Commerzbank)