Švédskému oděvnímu řetězci vzrostl v prvním fiskálním čtvrtletí čistý zisk o osm procent na 2,65 miliardy SEK. Výsledky však zaostaly za očekáváním 2,89 mld. SEK především kvůli vysokým investicím firmy do technologií v souvislosti se spouštěním internetového prodeje. Hrubá marže dosáhla 54,9 % při konsensu 55,3 %. V předchozím období se marže pohybovala na 60,8 %.
Tržby se za tři měsíce do konce února zvýšily o 13 % na 32,1 mld. SEK bez započtení DPH. Počet obchodů firmy stoupl o 60 na téměř 3200. Zisk před zdaněním vzrostl o osm procent na 3,5 mld. SEK a zaostal za očekáváním analytiků, kteří čekali zisk 3,76 mld. SEK.
Výsledky druhého největšího oděvního řetězce na světě zklamaly a akcie zareagovaly poklesem. Nyní se obchodují za 277,7 SEK při denní ztrátě 4,9 %.
Firma plánuje tento měsíc otevřít internetový obchod ve Francii a plánuje spustit ještě letos internetové obchody také ve Španělsku, v Itálii a Číně.
Počátek roku bývá pro maloobchodní firmy obvykle nejslabším obdobím. Letos měla na maloobchodní firmy dopad i neobvykle mrazivá zima v USA, která na přelomu letošního a loňského roku narušila celkovou ekonomickou aktivitu země, napsaly agentury AP a Reuters.
je druhým největším prodejcem oděvů na světě. Za poslední desetiletí firma téměř ztrojnásobila počet svých obchodů. V současnosti působí v 53 zemích světa a letos hodlá nově vstoupit na indický, australský a filipínský trh.
(Zdroje: čtk, Bloomberg, cnbc)