Dnes zveřejněné údaje o náladě nákupních manažerů v maloobchodním sektoru eurozóny vyznívají mírně positivně. Maloobchodní index PMI se v eurozóně oproti květnu zvýšil o jednu desetinu bodu na 50 b., což je hranice, která odděluje růst indexu od jeho poklesu. Na úrovni eurozóny dochází k postupnému zlepšování podmínek v maloobchodním sektoru kontinuálně již tři roky a dnešní data jsou potvrzením tohoto trendu – viz níže uvedený graf indexu PMI pro EMU.

Nejlepší zprávy přicházejí z Německa, kde PMI vzrostl z 52,5 bodu v květnu na aktuálních 56,2 bodu. Německo tak potvrzuje svoje postavení motoru evropské ekonomiky a optimismus obchodníků v maloobchodě je dalším signálem ukazujícím na posilování spotřebitelské poptávky u našich západních sousedů. Vzhledem k (exportní) provázanosti české a německé ekonomiky je růst německého PMI dobrou zprávou i pro českou ekonomiku. Francie naopak zaznamenala největší pokles indexu (z 50,5 b. v květnu na 47,6 b.) a společně se špatnými výsledky Itálie stahuje celkový index PMI dolů.
Zdroj: Bloomberg