Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
3 důvody proč by si Apple měl pohlídat Xiaomi

3 důvody proč by si Apple měl pohlídat Xiaomi

23.07.2014 14:28
Autor: Redakce, Patria.cz

Na první pohled je jednoduché nebrat v úvahu čínského výrobce mobilních telefonů Xiaomi jako konkurenta pro takové jméno jakým je Apple. Mobilní telefony tohoto výrobce nejsou vůbec technicky pokročilé ani jednoduché na použití. A nikdo ty telefony příliš nezná mimo Čínu.

Ale existují důvody, proč tuhle společnost by měl Apple sledovat.

1. Xiaomi chce dobýt rozvíjející se trhy. Povětšinou se Xiaomi věnovalo pouze čínskému trhu. Ale od doby, kdy do firmy nastoupil bývalý šéf divize global operations Hugo Barra z Googlu, tak si společnost stanovila cíl zaútočit na rozvíjející se trhy. Začala už prodávat telefony v Indii a podle Barry chystá začít s prodejem v Indonésii a v části Latinské Ameriky. Země jako Indonésie nebo Indie mají velkou populaci s velkým potenciálem, ale s velkou citlivostí na cenu. Proč je tedy neoslovit jako první s relativně levným a dobrým Xiaomi a získat jejich loajalitu dříve než ostatní? Zacílením na velké trhy, které se rychle rozvijí, dávají společnosti šanci jednoho dne se postavit dnešním titánům typu Samsung a Apple na jejich vlastním hřišti.

2. Xiaomi telefony jsou velmi konkurenceschopné. Poslední vlajkový model společnosti Mi4 bude stát zákazníka 416 USD, maximálně. Telefon má pětipalcový displej, 64 GB paměť, dvě kamery a běží na něm nejnovější Android 4.4. Model s menší pamětí bude stát ještě méně. A to není vůbec špatná nabídka pro zákazníka, který hledá mobil, který neurazí, má vše co moderní přístroje, a uživatel nemusí nejprve vykrást banku, aby si ho mohl koupit.

3. Xiaomi sleduje Apple. Při uvedení modelu Mi4 nebylo těžké pochopit, proč se říká, že je to čínská odpověď na Apple. Šéf společnosti Lei Jun při uvedení modelu stojí na podiu, před kterým stojí davy fanoušků, stejně tak jako u amerických gigantů. Showroom vyzdobený dřevem s obrazovkami, mladými pracovníky společnosti, kteří jsou nadšení, když vám mohou pomoci. Nepřipomíná vám to náhodou něco? Jistě je to skoro jako replika Apple.

Xiaomi se učí od Applu. Jak vyrobit pocit exkluzivity a filozofii, že váš mobil prostě není jen ta věc, přes kterou voláte svojí mamince nebo brouzdáte v autobuse po internetu. Je to vyjádření životního stylu a toho, kdo jste. Xiaomi se učí jak vybudovat doslova kulturu nebo kult okolo svého produktu. To produkuje loajální řady fanoušků a hlavně zákazníků. To, jestli bude Xiaomi nadále pokračovat v budování brandu a firmy bude vhodné sledovat, ať už pracujete v Applu nebo jste investoři, kteří rádi investují do technologií.

Zdroj: CNBC


Čtěte více:

IBM bude nabízet produkty společnosti Apple; dohodly se na partnerství
16.07.2014 9:14
Společnosti International Business Machines (IBM) a Apple se dohodly n...
Padesát odstínů Googlu
22.07.2014 18:00
Google přišel s čerstvými čtvrtletními čísly a my se proto po čase pod...
Apple nadále válí - rostou prodeje iPhone i profitabilita společnosti
22.07.2014 23:44
Výsledková sezóna ve Spojených státech dnes zažila jeden ze svých vrch...

Váš názor
  • Nesouhlasim
    25.07.2014 8:50

    Hlavne kdo se ma bat a uz ted boji je Samsung, HTC atd. Hlavne Samsung. Apple bude, aspon co je predpoklad, dominovat high end marketu a tam jim xiaomi nemuze konkurovat. Lide co daji za phone 17k berou velky duraz na znacku. Aspon vetsina to tak ma. Jinak Oneplus One je taky dobry priklad. Pomer cena/vykon je mimo dosah u Samsungu. Bez razantniho snizeni cen u Samsungu budou mit velky problem.
    sazkar
  •  
    25.07.2014 3:59

    Měl autor mobil od nich v ruce? Pokud ne, tak ať neplácá blbosti.
    Naith
    •  
      25.07.2014 8:50

      Jako telefon to je dobry za tu cenu. Na apple to ale nema.
      sazkar
Aktuální komentáře
03.12.2025
11:06Anthropic plánuje v příštím roce IPO
10:33Airbus kvůli vadě trupových panelů snížil cíl dodávek na letošní rok
8:50EU ukončí dovoz ruského plynu do roku 2027. Maďarsko a Slovensko přehlasovány
8:45Rozbřesk: Čína chce bojovat s průmyslovou deflací. Co to znamená pro Evropu a Česko?
8:43Nový AI čip od Amazonu, úvěrové riziko Oraclu na maximu od krize a zákaz dovozu ruského plynu do EU  
6:00Google se veze na AI vlně, pro Apple je umělá inteligence stále hrozbou?
02.12.2025
22:02Optimismus se vrací na americké trhy: Nasdaq posiluje, riziková aktiva ožívají  
17:27Ztrácí se výhoda vysokoškolského vzdělání?
16:13Skupina deseti evropských bank založila konsorcium pro stablecoin vázaný na euro
16:03Sociální politika po americku: Miliardář Dell dá dětem do deseti let 250 dolarů na investice
14:22Webinář Investiční trefy a přešlapy 2025 s Pavlem Mokošem již 4. prosince
14:19Britská centrální banka varuje před propadem trhů kvůli vývoji kolem AI
13:04Italská módní skupina Prada koupila od Američanů menšího rivala Versace
12:46OECD nechala výhled růstu globální ekonomiky beze změny, výhled Česka pro letošek zlepšila
12:08Altman bije na poplach. OpenAI odkládá plány na reklamu a agentickou AI, aby zlepšila kvalitu ChatGPT
11:50Inflace v eurozóně v listopadu nečekaně stoupla na 2,2 procenta
10:40Evropské akcie spolu s kryptem otáčejí nahoru  
10:02Svítá Bayeru na lepší časy? Podpora generálního prokurátora v případu Roundupu posílá akcie nejvýše od ledna 2024
8:55Evropské akcie bez směru, ropa zdražuje a Nvidia investuje 2 mld. USD do Synopsys  
8:41Rozbřesk: Lepší rozpočtový schodek v listopadu, ale za cenu nižších investic

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
C3.ai Inc (10/25 Q2, Aft-mkt)
Dollar Tree Inc (10/25 Q3, Bef-mkt)
Macy's Inc (10/25 Q3, Bef-mkt)
Salesforce Inc (10/25 Q3, Aft-mkt)
Snowflake Inc (10/25 Q3, Aft-mkt)
UiPath Inc (10/25 Q3, Aft-mkt)