Německá automobilka zažila z hlediska prodeje nejlepší říjen ve své historii. Koncern v říjnu naopak zaznamenal nepatrný pokles prodeje u své vlajkové značky , a to mimo jiné kvůli slabší poptávce v Rusku. Za prvních deset měsíců roku byl ale prodej této značky rekordní. Vyplývá to z údajů, které dnes firmy zveřejnily.
Společnost , která je největším výrobcem luxusních automobilů na světě, oznámila, že její prodej v říjnu meziročně stoupl o 11,1 procenta na 184.297 vozů. "Jsme na dobré cestě k tomu, abychom v celém roce dodali přes dva miliony automobilů, a dosáhli tak nového rekordu v odbytu," uvedl člen představenstva automobilky Ian Robertson, který má na starosti prodej a marketing.
Za prvních deset měsíců letošního roku prodala společnost přes 1,7 milionu vozů. V říjnu firma zvýšila prodej ve Spojených státech o osm procent, v Evropě o 11 procent a v Číně dokonce o 20 procent.
Údaje o říjnovém prodeji již minulý týden zveřejnili klíčoví konkurenti a Mercedes-Benz. Prodej stoupl o 10,8 procenta na 146.200 vozů a Mercedes-Benz zvýšil prodej o 11,5 procenta na 140.941 vozů. Cílem obou automobilek je připravit ještě během tohoto desetiletí rivala o vedoucí pozici na světovém trhu s luxusními vozy.
je stejně jako mladoboleslavská Škoda Auto součástí koncernu . Ten dnes oznámil, že říjnový prodej jeho vlajkové značky meziročně klesl o 0,4 procenta na 517.400 vozů. V období od ledna do října nicméně prodej stoupl o 2,6 procenta na 5,08 milionu vozů. Poprvé tak již během prvních deseti měsíců roku pokořil pětimilionovou hranici.
"Vývoj v západní Evropě, kde se v příštích týdnech začne prodávat náš nový Passat, zůstává příznivý," řekl člen představenstva koncernu Christian Klingler, který je odpovědný za prodej. V Rusku, jehož ekonomika se potýká s negativními dopady ukrajinské krize, se však prodej značky v období od ledna do října propadl o více než pětinu. Výrazný pokles zaznamenala značka také ve Spojených státech.
Údaje o souhrnném prodeji všech koncernových značek zveřejní později. Škoda Auto již v pondělí oznámila, že její dodávky zákazníkům v říjnu vzrostly o 8,6 procenta na 91.000 vozů. To představuje nejlepší říjnový výsledek v historii podniku.
je z hlediska prodeje největší automobilkou v Evropě a nejpozději do roku 2018 se hodlá stát největší automobilkou na světě. Podle srpnové studie institutu Center of Automotive Management (CAM) by automobilka mohla tento cíl splnit už letos.
Zdroj: ČTK