spoustí novou službu streamované hudby zdarma. Uživatelé si budou moci přehrávat zdarma hudbu na základě nějakého námětu. Nebudou si ale moci volit songy, dle svého výběru nebo přehrávat hudbu offline. Za takovou možnost si budou muset lidé připlatit 9,99 USD navíc za měsíční předplatné.
Za celou věcí stojí lidé ze Songza. Což je malý start-up, který koupil loni v létě a nyní můžeme vidět první integraci služeb do struktury . Změna se dotkne nejdříve uživatelů v USA a Kanadě.
Songza fungovala obdobně, člověk si mohl zvolit styl nebo hudbu podle nálady a pak už jen poslouchal volně plynoucí tok hudby vybírané lidskými bytostmi. Což se ukázalo jako klíčově pro úspěch služby. Na portálu Patria.cz jsme již informace o nákupu Songzy za 39 mil. USD Googlem publikovali.
(DIP) přebírá koncept “freemium” pro své Play. Základní služby jsou zdarma, ale prémiové a pokročilé funkce za předplatné. Oznámení přichází jen pár dnů před plánovaným ohlášením obdobné služby od (DIP). Zostřuje se tak boj o dominantní postavení na trhu se streamováním hudby. Podle Midia Research by trh se streamovanou hudbou mohl dosáhnout hodnoty 9 mld. USD v roce 2019.
(DIP) na svém prodeji a streamování hudby nadále pracuje přestože má již masivní přítomnost v tomto byznysu už jen díky YouTube. Tam monetizace probíhá, ale už dnes je jisté, že Google (DIP) také na YouTube nabídne předplacené služby pod názvem Music Key.
(DIP) tak zvyšuje tlak jak na , tak na další pionýry v odvětví jako Spotify, Rdio nebo . Akcie Pandory po tomto oznámení lehce oslabovaly.
Služba na druhé straně poskytne marketérům možnost jak zastihnout uživatele v jeho známém prostředí, kde tráví hodně času - u mobilního telefonu. Bude využívat celou řadu již známých reklamních formátů, které uživatelé znají z YouTube. Pozice (DIP) jakožto kapacity na cílení obsahu, může vést k lepšímu výkonu takových reklam.
Otázkou stále zůstává, jestli se (DIP) vyplatí službu provozovat. Platít totiž 2,3 USD za 1000 přehrání skladby držiteli autorských práv k dílu. To je obdobný model jaký používá . Ale podle mnohých z tohoto odvětví se stahují mračna nad streamingovými službami, protože zástupci držitelů práv začínají mít pocit, že jim provozovatelé služeb platí málo. Budou se tak snažit změnit zaběhnuté schéma spolupráce. Což může představovat tlak na růst nákladů.
(DIP) představil svojí službu jen těsně před vstupem konkurenční služby od (DIP). Ten svoji službu představuje po akvizici Beats v minulém roce. Služba Music od (DIP) bude uvolněna 30. června ve 100 zemích najednou pro uživatele s operačním systémem iOS ve verzi 8.4.
plánuje i Android a Windows verzi mobilní app pro Music. Služba stojí 10 liber bez jednoho penny a nabízí také tříměsíční zkušební neplacené období. Zajímavostí je snad rodinné předplatné za 15 GBP pro šest členů rodiny.
Zdroj: WSJ, FT, MacWorld, Blog