Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Akcie Renaultu po spekulacích o vyšetřování emisí krvácí o 17 %! (+komentář analytika)

Akcie Renaultu po spekulacích o vyšetřování emisí krvácí o 17 %! (+komentář analytika)

14.1.2016 13:36, aktualizováno: 14.1. 14:43
Autor: Redakce, Patria Online

Aktualizováno

Akcie francouzské automobilky Renault prudce klesají, kolem poledne ztrácely až pětinu své hodnoty. Důvodem je prohlášení zástupce odborového svazu, že minulý týden prohledávali kanceláře firmy vyšetřovatelé, zřejmě v souvislosti s emisními testy, uvedla agentura Reuters.

"Několik kanceláří Renaultu bylo prohledáváno vyšetřovateli, kteří se zaměřují na podvody," řekl agentuře Reuters představitel odborů Florent Grimaldi. Podle agentury Bloomberg vyšetřovatelé zabavili ve firmě počítače. "Vedení nepotvrdilo, že je to kvůli emisím NOx, ale vzhledem k úsekům, ve kterých byla inspekce, si myslíme, že to může být spojené." Vyšetřovatelé se podle něj zaměřili právě na ty části ve firmě, které mají co dělat se zkušebními normami a certifikacemi motorů. Podle toho je možné se domnívat, že se šetření vztahuje k emisním standardům v souvislosti se skandálem Volkswagenu.

Renault a francouzské ministerstvo financí se ke zprávě odmítly vyjádřit. Na ministerstvu hospodářství nebyl nikdo, kdo by se ke zprávě vyjádřil.

Aktuálně titul krvácí o 17 % a padá na cenu 72 EUR/akcie.

Komentář Patria

„Emisní skandál automobilky Volkswagen (DIP - držet) hrozí již několik měsíců nákazou celého sektoru. Dnes se na scéně objevil další potenciální „bacilonosič“, kterým je francouzský Renault. Francouzské úřady dnes provedly razii v některých objektech společnosti, při které zadržely počítače a dokumenty. Podezření padá opět na manipulace s měřením emisí. Akcie automobilky reagovaly největším intradenním propadem od roku 1999 (-23 %), aktuálně odepisují 11 %. Šetření potápí podobně jako v případě Volkswagenu celý automobilový sektor, ten odevzdává 4 %. Přestože je valuace sektoru nízká, po skandálu VW jsme loni snížili doporučení na sektor na neutral z overweight. Mimo hrozících mastných pokut byly důvodem obavy o budoucí profitabilitu sektoru, která bude pod tlakem přísnějších regulatorních požadavků. Rozšíření kauzy na další velkou evropskou automobilku tyto obavy jen podtrhuje,“ říká analytik Patria Finance Branislav Soták.

Zdroj: ČTK, RTRS, Bloomberg


Čtěte více:

Japonsko - Strojní zakázky propadly, výrobní deflace pokračuje
14.1.2016 9:32
Japonská data o nových strojních objednávkách za listopad loňského rok...
Skyworks Solutions (DIP) - ti, kdo věří kultu IoT
14.1.2016 12:37
Pro mnoho z nás je moderní mluvit o “IoT”, “Internet of Things” nebo “...
JPMorgan Chase ziskem i tržbami ve 4Q překonala odhady
14.1.2016 12:59
Americká banka JP Morgan (DIP) hospodařila ve 4Q se ziskem 5,43 mld. U...
Sazby v Británii beze změny, BoE čeká pomalejší růst inflace i ekonomiky
14.1.2016 13:11
Britská centrální banka (BoE) nechává i na začátku nového roku svou po...

Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
  • Nafta
    14.1.2016 18:47

    ...je míň zdaněná než benzín, ale evidentně je mnohem horší k prostředí. A myslím že vždycky byla, tak nechápu tu logiku.
    Ricochet
  • Klidně mne kamenujte...
    14.1.2016 13:59

    ...mám konspirační teorii. Při způsobu uvažování kreativních manažerů v tísni je možná i následující konstrukce: Začíná to smrdět - situace je neudržitelná - víme, že na těch sáních jedou všichni konkurenti - vyskočíme první, dokud jedeme po prašanu, omluvíme se traťovým komisařům a práskneme, čím máme namazáno. Protože jsme první, domluvíme se a spolupracujeme, máme víc času na oklepání sněhu z límce, . Navíc máme dobrou pozici, protože jsme velká a bohatá firma a ustojíme to. Potom počkáme, až si ti ostatní rozbijou hubu, možná jim dáme kytku na hrob a za 5-10 let budeme znovu na stupních vítězů. v životě velkých firem je 10 let málo. Ani bych se nedivil, kdyby to na sebe VW nějakou oklikou napráskalo samo (na připravené půdě).
    marrtt
    • Re: Klidně mne kamenujte...
      14.1.2016 14:16

      Si to nemyslím. Spíš někdo z VW poslal anonym. Když my na hubu, vy taky. Děláme to všichni. 12:29 EIB kvůli skandálu pozastavila poskytování úvěrů Volkswagenu. Spíš mě šokuje, že než by pracovali na snížení výzkumem, tak namontují software aby oblbnul měření. Kde je ten německý pořádek? Asi Mutti Merkl svým zvaním nové krve do žil Němek ví co činí...
      Das Auto!
      • je to jako pes, kterej žere vlastní vocas...
        14.1.2016 14:28

        ... všichni chtěj ekoauta...tak jim je nabídneme...výzkum stojí peníze a technika má svoje hranice (fyzika, chemie, výhřevnost paliva, tření, hmotnost, bezpečnost, požadovaná výbava něco váží a má svou spotřebu)a oni někde narazili na limit. Říct "Dál to nejde" je ekonomická sebevražda, pokud v tom konkurence jede dál. Lepší je udělat bugr a ukázat, jak si lžeme (něco na tom tratíme, ale přesvědčíme lidi, že chtěj prostě blbost - buď dostanou výkon nebo ekologii). Všechny automobilky maj na prknech elektroauta - existuje snad lepší reklama???? Ropáci maj stejně nahnuto, chystaj se restrikce, je to těžký a smradlavý. Tak je prostě smetou takhle a je to zase levnější, než udržovat agonii dalších 10 let. věřím na velkou vypočítavost - dav se dá snadno ošálit tím co je vidět na povrchu.
        marrtt
        • Re: je to jako pes, kterej žere vlastní vocas...
          14.1.2016 14:30

          lidi chtěji normální auta, jenže je nikdo nenabízí automobilkám jde jen o to aby to byl co největší krám aby to vydrželo jen záruku a pak hned zdechlo nebo se to draho muselo opravovat, kdo stojí o motor 1,4 s dvěma turby nebo o stop start a podob¨né blbosti / Patrie blbost snad už projde tím vaším slovníkem )
          Mike
          • Mikeši
            14.1.2016 17:18

            "normální" je auto, které pomohlolo světu ke kolapsu, spojeném s růstem teplot. Taková by svět unesl do celkového počtu v řádu milionů. Současné počty provozovaných aut ve stylu "normální auto" by člověk, fauna a z části ani flora už nepřežili.
            lime
          • mikeši
            14.1.2016 14:55

            stopstart je jedno z úsporných opatření na spotřebu paliva a tím i celkových exhalací. I ta dvě turba jsou ze stejného důvodu. Umožňují optimálně krmit motor v režimu volnoběh - max. ot. a od pouhého krytí ztrát motoru až po jeho plný výkon. Protože je to drahé, nabízejí to jen u dražších modelů a vyšších objemů. Turbo dělá na účinnosti motoru, přeneseno na kola 7-15%. Turbomotor je totiž na stejný výkon lehčí a zrychlování vozidla a valivé odpory jsou úměrné hmotnosti vozidla. Vykládej to ovšem byrokratům, kteří znají jenom pojem emisní norma. Vozidlem spl/nujícím za všech okolností emisní normy by jsi nikdy nechtěl koupit. Jen na okraj u motorů v režimu jízdy dálnice je nejlevnějším způsobem chlazení motoru obohacením směsi přidáváním benzinu a jeho dodatečné spálení v katalyzátoru. Lepším řešením jsou sice keramické ventily, ale nehoří jenom ventily, ale celý výfukový trakt a žáruvzdorné materiály mají též své meze.
            lime
            • Re: mikeši
              14.1.2016 15:49

              Stopstart je jedna z největších chuj#vin jakou svět viděl. Dává se do aut kvůli emisím ne aby byly nižší, ale aby papírově srazily průměr NOx a COx za celou produkci dané značky. O tom, že je to jen další šmé svědčí to, že je vypínatelný. Poslední skandály to jen potvrzují. Btw: žádná turba nikdy nenahradí jeden z nejkrásnějších zvuků na Kouli, zvuk atmosférického šestilitrového osmiválce. Už jen slovo downsizing u motoru mi zní jako: hele, tento hnus si nekupuj...
              tutor
              • tutor
                14.1.2016 17:08

                naprostý souhlas, to co dnes nazývají autem je jen parodie na auto, snad jen Mustang GT by se dal :o), stop starty a podobne pin..viny jsou jen lhaní, normální auto stejně za méně jak +/- 7-8 litrů nejezdí takže by stačilo ty nesmysly vyházet, dát normální motor auto by bylo lehčí mělo stejnou spotřebu a stálo by méně :o) jenže s takovým 5.0 by člověk dlouho nemusel měnit nic než olej a to se těm lumpům nehodí.
                Mike
                • Re: tutor
                  14.1.2016 18:57

                  A to jsem neuvedl ty současné elektrické srágory, které mají automobilky ve svých produkčních řadách ne proto, že je to eko a proti globál. oteplování, ale zase jen kvůli papírovému snížení COx a NOx. Prostě se vezme - zjednodušeně - 1x SUV + 1x elektro a voilá, máme poloviční emise a auta dané značky mohou na trh, protože 'v globále' splňují. To, že se na milion se spalovacím motorem prodá deset s elektro už nikoho nezajímá. Btw: můžeme být za současné oteplování rádi, žijeme totiž v interglaciálu. A stopro za něj nemůže lidstvo. Když si představím poslední - relativně nedávno skončenou - dobu ledovou, kdy zalednění dosahovalo např. v sev. Americe až do oblasti dnešního N.Y. a mělo výšku až 3 kilometry, tak i kdyby tehdejší světová populace dosahovala dnešní úrovně a každý jednotlivec jezdil sočasně deseti auty s těmi nejhoršími spalovacími motory až do dnes, tak z tloušťky světového zalednění by moc neubylo. Takže člověk v 'tom' nejede, jak se snaží lidstvo všichni ti rádoby zelení ekoteroristi oblbnout. Ale poukázat na přírodní síly, např. na precesi zemské osy apod. to by jen kazilo stamiliardový ekobusiness tohoto světového zeleného hnusu. Co na to Anton Pavlovič, není to už moc? :)
                  tutor
                  •  
                    14.1.2016 19:22

                    Přesně...https://www.youtube.com/watch?v=IxFBQCcRvZo
                    el mrcoch
              • Tutor
                14.1.2016 15:52

                Pán je gurmán..o))
                Velkamedvědice
                • Re: Tutor
                  14.1.2016 16:06

                  Kde ty časy jsou... Zlatá devadesátá, kdy jsme se s kámošema proháněli v osmiválcových pětilitrových 'Číňanech' nebo Grandech... teď jen stopadesátikoňová A4 :)
                  tutor
          • Mike
            14.1.2016 14:33

            Já jsem s Volvem spokojen.
            Velkamedvědice
            • Re: Mike
              14.1.2016 15:57

              Taky jsem byl spokojen, když jsem ho kdysi zamlada měl... :-)
              qwer
              • qwer
                14.1.2016 16:23

                Zdarec, koukni na ČEZ, tak ty bonusy ve Frankfurktu přes Degiro obchodovat jdou..Poplatek 2 eur plus 0,1%...
                Velkamedvědice
                • Re: qwer
                  14.1.2016 17:22

                  Mě Degrio vubec nesedí. Nevim proč. Jestli ta nadace kde parkujou akcie..?
                  qwer
                  •  
                    14.1.2016 17:23

                    Ale já jak budu mít čas, tak si najdu nějakýho brokera ala Brokerjet v Německu. Měl jsem seznam asi 20, kteří umožňují obchody i na mimoburzivním trhu, tzn až do 22:00...
                    qwer
                    •  
                      14.1.2016 17:32

                      Tsk dej věfět, kfyž něco najdeš přes emitenta
                      Velkamedvědice
            • Re: VM
              14.1.2016 14:58

              Já se svým Loganem též, ale s Volvem bych byl asi taky spokojený, jen mít větší kufr.
              lime
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
PL - Jednání NBP, základní sazba
8:00DE - Průmyslová výroba, m/m
9:00CZ - Obchodní bilance - nár. pojetí, mld. Kč
9:00CZ - Průmyslová výroba, y/y
10:30UK - Průmyslová výroba, m/m