... všichni chtěj ekoauta...tak jim je nabídneme...výzkum stojí peníze a technika má svoje hranice (fyzika, chemie, výhřevnost paliva, tření, hmotnost, bezpečnost, požadovaná výbava něco váží a má svou spotřebu)a oni někde narazili na limit. Říct "Dál to nejde" je ekonomická sebevražda, pokud v tom konkurence jede dál. Lepší je udělat bugr a ukázat, jak si lžeme (něco na tom tratíme, ale přesvědčíme lidi, že chtěj prostě blbost - buď dostanou výkon nebo ekologii). Všechny automobilky maj na prknech elektroauta - existuje snad lepší reklama???? Ropáci maj stejně nahnuto, chystaj se restrikce, je to těžký a smradlavý. Tak je prostě smetou takhle a je to zase levnější, než udržovat agonii dalších 10 let. věřím na velkou vypočítavost - dav se dá snadno ošálit tím co je vidět na povrchu.
marrtt

lidi chtěji normální auta, jenže je nikdo nenabízí automobilkám jde jen o to aby to byl co největší krám aby to vydrželo jen záruku a pak hned zdechlo nebo se to draho muselo opravovat, kdo stojí o motor 1,4 s dvěma turby nebo o stop start a podob¨né blbosti / Patrie blbost snad už projde tím vaším slovníkem )
Mike -Green D. is killing Europe

"normální" je auto, které pomohlolo světu ke kolapsu, spojeném s růstem teplot. Taková by svět unesl do celkového počtu v řádu milionů. Současné počty provozovaných aut ve stylu "normální auto" by člověk, fauna a z části ani flora už nepřežili.
lime

stopstart je jedno z úsporných opatření na spotřebu paliva a tím i celkových exhalací. I ta dvě turba jsou ze stejného důvodu. Umožňují optimálně krmit motor v režimu volnoběh - max. ot. a od pouhého krytí ztrát motoru až po jeho plný výkon. Protože je to drahé, nabízejí to jen u dražších modelů a vyšších objemů. Turbo dělá na účinnosti motoru, přeneseno na kola 7-15%. Turbomotor je totiž na stejný výkon lehčí a zrychlování vozidla a valivé odpory jsou úměrné hmotnosti vozidla. Vykládej to ovšem byrokratům, kteří znají jenom pojem emisní norma. Vozidlem spl/nujícím za všech okolností emisní normy by jsi nikdy nechtěl koupit. Jen na okraj u motorů v režimu jízdy dálnice je nejlevnějším způsobem chlazení motoru obohacením směsi přidáváním benzinu a jeho dodatečné spálení v katalyzátoru. Lepším řešením jsou sice keramické ventily, ale nehoří jenom ventily, ale celý výfukový trakt a žáruvzdorné materiály mají též své meze.
lime

Stopstart je jedna z největších chuj#vin jakou svět viděl. Dává se do aut kvůli emisím ne aby byly nižší, ale aby papírově srazily průměr NOx a COx za celou produkci dané značky. O tom, že je to jen další šmé svědčí to, že je vypínatelný. Poslední skandály to jen potvrzují. Btw: žádná turba nikdy nenahradí jeden z nejkrásnějších zvuků na Kouli, zvuk atmosférického šestilitrového osmiválce. Už jen slovo downsizing u motoru mi zní jako: hele, tento hnus si nekupuj...
tutor

naprostý souhlas, to co dnes nazývají autem je jen parodie na auto, snad jen Mustang GT by se dal :o), stop starty a podobne pin..viny jsou jen lhaní, normální auto stejně za méně jak +/- 7-8 litrů nejezdí takže by stačilo ty nesmysly vyházet, dát normální motor auto by bylo lehčí mělo stejnou spotřebu a stálo by méně :o) jenže s takovým 5.0 by člověk dlouho nemusel měnit nic než olej a to se těm lumpům nehodí.
Mike -Green D. is killing Europe

A to jsem neuvedl ty současné elektrické srágory, které mají automobilky ve svých produkčních řadách ne proto, že je to eko a proti globál. oteplování, ale zase jen kvůli papírovému snížení COx a NOx. Prostě se vezme - zjednodušeně - 1x SUV + 1x elektro a voilá, máme poloviční emise a auta dané značky mohou na trh, protože 'v globále' splňují. To, že se na milion se spalovacím motorem prodá deset s elektro už nikoho nezajímá. Btw: můžeme být za současné oteplování rádi, žijeme totiž v interglaciálu. A stopro za něj nemůže lidstvo. Když si představím poslední - relativně nedávno skončenou - dobu ledovou, kdy zalednění dosahovalo např. v sev. Americe až do oblasti dnešního N.Y. a mělo výšku až 3 kilometry, tak i kdyby tehdejší světová populace dosahovala dnešní úrovně a každý jednotlivec jezdil sočasně deseti auty s těmi nejhoršími spalovacími motory až do dnes, tak z tloušťky světového zalednění by moc neubylo. Takže člověk v 'tom' nejede, jak se snaží lidstvo všichni ti rádoby zelení ekoteroristi oblbnout. Ale poukázat na přírodní síly, např. na precesi zemské osy apod. to by jen kazilo stamiliardový ekobusiness tohoto světového zeleného hnusu. Co na to Anton Pavlovič, není to už moc? :)
tutor

Přesně...https://www.youtube.com/watch?v=IxFBQCcRvZo
el mrcoch

Pán je gurmán..o))
Velkamedvědice

Kde ty časy jsou... Zlatá devadesátá, kdy jsme se s kámošema proháněli v osmiválcových pětilitrových 'Číňanech' nebo Grandech... teď jen stopadesátikoňová A4 :)
tutor

Já jsem s Volvem spokojen.
Velkamedvědice

Taky jsem byl spokojen, když jsem ho kdysi zamlada měl... :-)
qwer

Zdarec, koukni na ČEZ, tak ty bonusy ve Frankfurktu přes Degiro obchodovat jdou..Poplatek 2 eur plus 0,1%...
Velkamedvědice

Mě Degrio vubec nesedí. Nevim proč. Jestli ta nadace kde parkujou akcie..?
qwer

Ale já jak budu mít čas, tak si najdu nějakýho brokera ala Brokerjet v Německu. Měl jsem seznam asi 20, kteří umožňují obchody i na mimoburzivním trhu, tzn až do 22:00...
qwer

Tsk dej věfět, kfyž něco najdeš přes emitenta
Velkamedvědice

Já se svým Loganem též, ale s Volvem bych byl asi taky spokojený, jen mít větší kufr.
lime
