Prodej osobních vozů hlavní značky z největší evropské automobilové skupiny Group se v únoru snížil o 4,7 procenta na 394.000. Důvodem byl pokles poptávky v USA, Jižní Americe, Asii a Tichomoří. Uvedla to automobilka v dnešním prohlášení.
Prodej v Číně, která je největším automobilovým trhem světa, klesl o tři procenta. Prodej v USA se propadl o 13,2 procenta. Může za to emisní skandál. Prodej v Evropě se zvýšil o 3,7 procenta, když propad prodeje v Rusku vyrovnal růst prodeje v západní, střední a východní Evropě.
V celé oblasti Asie a Tichomoří se prodej snížil o 4,2 procenta. V Jižní Americe dodávky vozů automobilky klesly o 30,3 procenta, hlavně kvůli propadu v Brazílii.
Za první dva měsíce letošního roku se prodej snížil o půl procenta na více než 915.000 vozů, napsaly agentury DPA a Reuters.
Člen představenstva značky zodpovědný za prodej a marketing Jürgen Stackmann vidí letošní rok celkem pozitivně. "Naši zákazníci nám zůstávají věrní i v tomto pro nás obtížném období a nadále nám vyjadřují důvěru," uvedl Stackmann.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. pak přiznal, že v rámci celé skupiny software instaloval do zhruba 11 milionů aut s naftovým motorem.
Zdroj: ČTK