Skupina utržila v prvním čtvrtletí 1 466 mil. Kč, což představuje meziroční nárůst o 17 %. Za vyššími tržbami stojí především nováčci v portfoliu, značka Radenska a Rauch. EBITDA také mírně narostla (+6,4 %). Ztráta za 1Q16 činila 20,6 mil. CZK (vs. zisk 21,5 mil úřed rokem).
„Jsem spokojený,“ říká k výsledku Jannis Samaras, generální ředitel skupiny a vysvětluje proč: „První kvartál pro nás není nejdůležitější, pro nápojáře je klíčová letní sezóna a na tu jsme připraveni.“
Na nižším provozním zisku skupiny se podepsal pokles tržeb v Polsku, který je způsobený změnou kurzu směrem k vlastním značkám. Z dlouhodobé perspektivy se jedná o dobrou zprávu, jak osvětluje Jannis Samaras: „To je to, co umíme, a věřím, že to bude do budoucna stále důležitější pro spokojenost našich zákazníků a spotřebitelů.“ A když už je řeč o spokojenosti, investoři pravděpodobně ocení, že oproti původnímu záměru, deklarovanému v prospektu emitenta cenných papírů, skupina vyplatí akcionářům větší dividendu. Celkem skupina vyplatí držitelům akcií 150 mil. Kč.
Kofola si vedle nových trhů jako je ten ve Slovinsku připsala růst i díky poptávce zákazníků tam, kde je doma. Češky a Češi utratili za produkty Kofoly meziročně o 27 % více, na tržbách se přitom začíná čím dál více projevovat tzv. přímá distribuce, kterou skupina zavedla v minulém roce. V Česku se navíc daří skupině navzdory cenovému tlaku konkurence i řetězců udržet tempo růstu a to i díky novinkám Rajec kojenecká, Semtex Granátové jablko a meloun 0,5L. Není překvapením, že z tažení za zdravějším životním stylem profituje 63 barů UGO, které své tržby zvýšily o více než polovinu.
Titul dnes v Praze poskočil o 1,11 %.
Zdroj: TZ