Skupina se dnes stala majitelem stoprocentního podílu ve společnostech Karlovarská Korunní a Ondrášovka, poté co transakci schválil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a byly splněny všechny podmínky pro převzetí. tím zásadně posiluje svou pozici v kategorii balených vod na českém trhu. Přebírá distribuční síť, závazky a pohledávky i všech více než 200 zaměstnanců tradičních výrobců minerálních vod. to sdělila ČTK v tiskové zprávě.
Obě nové značky podle Kofoly její současné portfolio postavené hlavně na tradičních značkách vhodně doplňují. Generální ředitel Kofoly ČeskoSlovensko Daniel Buryš uvedl, že akvizice Korunní a Ondrášovky byla pro firmu dlouhodobě hlavním cílem při posilování její pozice na domácím trhu.
"Tato akvizice zásadně pomůže v tom, abychom byli na trhu nadále konkurenceschopní. Pro lepší představu nám například toto doplnění portfolia pomůže v našem dalším růstu v segmentu HoReCa (hotely, restaurace a další gastronomické provozy)," uvedl Buryš. Dodal, že díky značce Šaratica, kterou vyrábí Ondrášovka, se otevírají cesty i do lékáren.
"Korunní i Ondrášovka jsou tradiční české značky a nedokážu si pro zajištění dlouhodobého a zdravého růstu obou firem představit vhodnějšího kupujícího, než je ," komentoval transakci za prodávající skupinu Ondrášovka Holding člen představenstva Pavol Krúpa.
V návaznosti na akvizici v kombinaci s aktuální situací na trhu udělala Skupina vnitřní reorganizaci. Vytvořila speciální integrační interní tým, který povede ředitel pro strategii skupiny Jiří Vlasák.
"Daniel Buryš jako generální ředitel Kofoly pro ČeskoSlovensko se v nejbližších měsících bude plně soustředit na stabilizaci a následný rozvoj byznysu v ČeskoSlovensku v době koronavirové pandemie," uvedl generální ředitel skupiny Jannis Samaras. je podle něj na velkou akvizici i na důsledky preventivních opatření boje proti pandemii dobře připravena.
Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, výrobní závody má v Česku, Slovensku, Slovinsku, Chorvatsku a Polsku. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Jupí, Vinea, Jupík, Semtex nebo Top Topic.
Kofola má téměř 2200 zaměstnanců, z toho asi 900 v Česku. Loni jí vzrostly tržby meziročně o 4,1 procenta na 6,4 miliardy korun a provozní zisk EBIT o 2,9 procenta na 569,5 milionu korun. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly, jimiž jsou akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek.
Společnosti Karlovarská Korunní a Ondrášovka vytvořily v roce 2019 tržby 850 milionů korun. Hlavní výrobu mají ve Stráži nad Ohří na Karlovarsku a Moravském Berouně na Olomoucku.