obnovil růst prodeje v Číně po koronavirové krizi rychleji, než očekával. Ve druhém čtvrtletí by se mohl vrátit na úroveň roku 2019, uvedl dnes podle agentury DPA německý výrobce sportovního oblečení a obuvi.
Čína je pro druhým nejdůležitějším samostatným trhem po Spojených státech. I v květnu si sice do jeho obchodů našlo cesto méně čínských zákazníků než ve stejném měsíci loni, ti příchozí ale více nakupovali. Boom vykázal i internetový prodej, takže obrat vzrostl.
V roce 2018 se Čína na celkových tržbách firmy podílela z 20 procent. Před vypuknutím pandemie byla jejím nejziskovějším a nejrychleji rostoucím regionem. tam provozuje přes 500 vlastních poboček a jeho zboží nabízí také asi 12.000 franšízantů. Téměř pětina bot a oblečení od Adidasu se v Číně také vyrábí.
V letošním prvním čtvrtletí vykázal největší konkurent americké společnosti vinou opatření souvisejících se snahou zabránit šíření nemoci covid-19 celkový pokles provozního zisku o 93 procent na 65 milionů eur (1,7 miliardy Kč). Podle dřívějšího odhadu se měl čínský prodej vrátit k růstu až koncem druhého čtvrtletí.
Adidas dnes potvrdil svůj dubnový výhled, který předpokládá, že ve druhém kvartálu mu provozní zisk klesne o více než 100 milionů eur. Dodal, že více podrobností zveřejní spolu s hospodářskými výsledky 6. srpna.