Němečtí výrobci sportovního oblečení a obuvi a dnes varovali, že epidemie nového typu koronaviru v Číně poškozuje jejich aktivity. Jednak proto, že prodejny v Číně musely být kvůli šíření nákazy uzavřeny, a také proto, že teď menší počet čínských turistů nakupuje v zahraničí.
Téměř třetina tržeb společností a pochází z Asie, která je v posledních letech důležitým růstovým trhem i pro další výrobce sportovního zboží. Pro oba podniky je navíc Čína významná i z hlediska výroby, uvedla agentura Reuters.
Společnost dnes uvedla, že její obchodní aktivity v Číně v období od lunárního Nového roku, tedy od 25. ledna, zaznamenaly meziroční propad zhruba o 85 procent. Čína se předloni na celkových tržbách Adidasu podílela asi 20 procenty.
Puma dnes předpověděla, že epidemie koronaviru bude mít negativní dopad na její tržby i zisk v letošním prvním čtvrtletí. Upozornila, že epidemie si vyžádala dočasné uzavření více než poloviny jejích prodejen v Číně a že úbytek čínských turistů ovlivňuje i prodej na dalších trzích, zejména v Asii. Dodala nicméně, že očekává brzký návrat k normálu a že stále doufá ve splnění svých celoročních cílů.
Puma dnes rovněž oznámila, že loni zvýšila provozní zisk téměř o třetinu na 440 milionů eur (11 miliard Kč). Ve čtvrtém čtvrtletí zisk vzrostl téměř o polovinu na 55 milionů eur. Překonal tak očekávání analytiků, kteří jej odhadovali na 52 milionů eur. Akcie podniku si po zveřejnění výsledků připisovaly přes devět procent.
Šéf společnosti Bjorn Gulden poznamenal, že většina továren firmy v Číně je opět v provozu. "Únorové a březnové zakázky bychom měli dokázat s třítýdenním zpožděním splnit," dodal. Upozornil, že celoroční výhled by musela přehodnotit v případě, že by čínské prodejny zůstaly zavřené ještě další čtyři týdny.