Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články

Viagra x Cialis 0:1 aneb muži se mají na co těšit

13.7.2004 13:56
Autor: 

Agresivní marketingové kampaně a atraktivní věrnostní programy byly ještě donedávna doménou relativně úzkého kruhu společností - automobilek, telekomunikačních operátorů nebo výrobců spotřebního zboží. Včera se do tohoto prestižního klubu zařadily také farmaceutické společnosti. Americká Eli Lilly & Co společně se svým marketingovým partnerem Icos Corp. oznámila, že začíná zdarma nabízet mužským pacientům zkušební balení svého léku na léčbu erektivních poruch Cialis. Muži, kteří tento preparát ještě nikdy nezkusili, dostanou přes stránku www.cialis.com voucher, na jehož základě dostanou tři balení uvedeného léku zdarma. Daná nabídka je však samozřejmě nezbavuje nutnosti mít lékařský předpis.

Jako bonbónek na dortu dále firma slibuje, že zaplatí zdarma vzorky konkurenčních preparátů, pokud pacient nebude s Cialisem spokojen. Upřímně řečeno, Eli Lilly si to asi může dovolit. Cialis má podle klinických studií účinnost cca 36 hodin, zatímco Viagra a Levitra (preparát vyráběný GlaxoSmitkline a Bayer AG) působí maximálně 4 hodiny. Účinnost léku navíc není snižována nevhodným složením stravy, kterou daný pacient užívá.

Jak si stojí jednotlivé preparáty v přímém souboji? Cialis zcela nepokrytě získává tržní podíl, zatímco Viagra ztrácí. Tento preparát - uvedený na trh již před šesti lety - zaznamenal v prvním kvartále letošního roku propad tržeb o 25 % (na hladinu USD 220 milionů). Výsledky za Q2/2004 budou publikovány 23. července 2004. Podle mnoha analytiků navíc dochází k poklesu růstu "předepisovanosti" tohoto léku - o 15 % ve druhém čtvrtletí, o 8 % ve čtvrtletí prvním. Celková velikost trhu s těmito preparáty se odhaduje k roku 2010 na 6 miliard dolarů.

Co z toho všeho ale vyplývá? Rozhodně jde o dobrou zprávu pro pacienty - výrazně se rozšíří nabídka dostupných preparátů (balení Viagry stejně jako ostatních zmíněných prostředků již nyní stojí okolo 10 dolarů), další vývoj bude mnohem dynamičtější a dříve či později dojde i poklesu ceny. Na druhé straně však nepochybně utrpí právě výrobci - již nyní bojují s generickou konkurencí, která "nízkonákladově" profituje na létech výzkumu a vývoje. Pokud se na trhu zabydlí praktiky dosud rezervované již zmíněným automobilkám a spol., mají se farmacie na co těšit. Posledním hřebíkem bude, až si nějaká hlava uvědomí, že tabákové firmy jsou již vytěžené a druhým tučným soustem soudních žalob by mohly být právě farmacie.

P.S. Bayer AG dnes oznámil, že urovnání sporů ohledně preparátu Baycol ho bude stát minimálně 1,06 miliardy dolarů.

Petr Žabža, Patria Direct


Váš názor
  • Oprava
    13.7.2004 17:44

    Viagru vyrábí Pfizer a nikoliv GlaxcoSK. Pfizer má obdobný věrnostní program - viz www.viagra.com. Sexu zdar! V.
    Viktor
    • RE ...
      13.7.2004 18:10

      Dobrý večer, dovolím si s Vámi nesouhlasit. V článku není nikde řečeno, že výrobek Viagra vyrábí GSK. Zmínka o GSK resp. Bayer AG se váže pouze k produktu Levitra.
      Petr Žabža
  • Pro p. Žabžu
    13.7.2004 15:47

    Zapomněl jste tam napsat že nabídka platí jenom pro Američany mezi 40-70 lety, 100% jste tím zmátl spoustu impotentů z Čech! Jinak jen tak dál... Vašek VIP Patria member
    Vašek
Aktuální komentáře

Související komentáře
    Nejčtenější zprávy dne
    Nejčtenější zprávy týdne
    Nejdiskutovanější zprávy týdne
    Denní kalendář hlavních událostí
    Nebyla nalezena žádná data