Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Heineken loni zvýšil zisk o 14 procent, letošek prý bude těžký

Heineken loni zvýšil zisk o 14 procent, letošek prý bude těžký

23.2.2010 9:23
Autor: ČTK

Londýn/Brusel (ČTK) - Pivovarnická skupina Heineken loni vytvořila zisk před úroky a daní (EBIT) 2,095 miliardy eur (asi 54 miliard Kč), což je proti předchozímu roku nárůst asi o 14 procent. Výsledek je zhruba v souladu s odhady analytiků, management ale varoval, že letošní rok bude složitý. Heineken je třetím největším pivovarem na světě a působí i v České republice.

Heineken v letošním roce očekává pokles spotřeby piva, a to hned ve více oblastech, kde působí. Naopak možnost zvyšovat ceny nebude tak snadná jako v loňském roce, což zřejmě bude znamenat další tlak na firmu. Společnost přitom nemůže moc spoléhat ani na další úspory.

Analytici v anketě agentury Reuters v průměru předpokládali, že Heineken v roce 2009 vytvoří hrubý zisk 2,10 miliardy eur.

Heineken je nizozemský pivovar a k jeho nejprodávanějším značkám patří Heineken a Amstel. Heineken je dokonce nejprodávanější značkou piva v Evropě, značce Amstel patří třetí příčka. V České republice firma vlastní brněnský pivovar Starobrno a Královský pivovar Krušovice, který od začátku letošního roku změnil obchodní název firmy na Heineken ČR.

Předloni se Heineken v České republice dohodl na koupi ústecké společnosti Drinks Union, která sdružuje pivovary Krásné a Velké Březno. Patřily do ní i zrušené pivovary Louny a Kutná Hora. Pivovary ze skupiny Heineken předloni na českém trhu vyrobily asi 2,8 milionu hektolitrů piva, a měly tak zhruba 12 procent trhu. Heineken tak byl třetím největším výrobcem piva v České republice.

Heineken, podobně jako další pivovary, pocítil dopady hospodářské krize. V těžších dobách lidé sice pijí stále, ovšem vybírají si levnější značky a konzumaci někdy omezují. Heineken ale i v takovém prostředí dokázal zvýšit ceny. Letos bude podle firmy zdražování mnohem mírnější. Podnik bude ale pokračovat v programu snižování nákladů, který zahájil loni.

Management letos počítá s nižšími cenami surovin na hektolitr, hlavně u sladovnického ječmene, velký přínos to ale společnosti nepřinese. Proti tomuto poklesu podle vedení firmy půjde růst cen energií a vyšší výdaje na reklamu a marketing.


Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
8:00DE - Průmyslové objednávky, m/m
9:00CZ - Maloobchodní tržby, y/y
11:00EMU - HDP, q/q
14:30US - Zahraniční obchod, mld. USD
16:00USA - Průmyslové objednávky, m/m