Aktualizováno (6. 5. 2010):
Mediální skupina Central European Media Enterprises (CETV) mění své původní přesvědčení, že ceny televizní reklamy již neklesnou níže než v prvních třech měsících letošního roku, a očekává ve druhém čtvrtletí meziroční pokles trhu televizní reklamy o 3 procenta. Ačkoliv společnost nadále očekává v druhé polovině roku postupné zotavení trhu, které by se mělo do výsledků promítnout nárůstem celoročních tržeb, investory výhled utvrdil v negativním sentimentu vůči titulu a dopolední ztráty spuštěné nepotěšujícími výsledky za první kvartál roku (analytický komentář zde) se tak po popoledni dostaly do dvouciferných čísel a titul zakončil v Praze skoro 11,54 % níže na úrovni 577 korun. Na Wall Street titul v propadu dále pokračoval a zavřely o 21,3 % procenta níže při ceně 26,00 USD/akcie (asi 530 korun).
Tržby z reklamy v prvním čtvrtletí zůstaly na většině trhů „slabé“, někde však již došlo k odražení ode dna v podobě meziročního zlepšení, nechal se v polovině dubna (více zde) slyšet Adrian Sarbu, generální ředitel a dodal tehdy, že začátek druhého kvartálu vykazuje „pozitivní trendy“ v této oblasti. Dnes však z managementu firmy již tak jistá slova nezazněla. Firma po výsledcích za 1Q uvedla, že na trzích, kde působí, ve druhém čtvrtletí počítá s celkovým poklesem výdajů na reklamu asi o 3 %. Konkrétně by se výkony jednotlivých trhů měly pohybovat od -10 % v Bulharsku po +3 % ve Slovinsku.
Pro celý letošní rok podle dnešní prognózy počítá s růstem tržeb na 790 - 820 milionů dolarů z loni utržených 714 milionů dolarů, střed odhadovaného rozmezí přesto nedosahuje konsensuálního odhadu, který dle agentury Bloomberg počítá pro letošek s tržbami na úrovni 818 milionů eur.
Nový výhled přitom již zahrnuje rumunskou společnost Media Pro Entertainment, kterou skupina získala na konci loňského roku. Bez započtení přínosu této akvizice by očekávaný letošní výsledek tržeb byl pravděpodobně podobný jako ten loňský. Dlužno navíc podotknout, že srovnávací základnu v loňském roce negativně ovlivnily operace na slabém ukrajinském televizním trhu, které již společnost odprodala.
Ještě hůře dopadá srovnání výhledů na úrovni EBITDA, kde firma očekává výsledek mezi 140 a 160 miliony dolarů, zatímco odhad trhu je 178,5 milionů dolarů, tedy více než dvojnásobek oproti loňskému EBITDA na úrovni 75 milionů dolarů.
(Zdroj: , Bloomberg, čtk)