Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
V lednu prodala Škoda Auto přes 68 tisíc vozů, meziročně o 26,4 procenta více

V lednu prodala Škoda Auto přes 68 tisíc vozů, meziročně o 26,4 procenta více

10.2.2011 12:28
Autor: mediafax

Škoda Auto dosáhla letos nejlepšího lednového výsledků v prodejích v celé své historii, když prodala 68 400 vozů, což je meziročně o 26,4 procenta více. Zvýšený zájem o české automobily firma zaznamenala především na trzích v Číně, Indii a Rusku.

Nejvíce se letos v lednu prodávaly Octavie. Jejich prodej meziročně vzrostl o 22,2 procenta na 29 800. Fabie se umístily s 20 tisíci prodaných kusů na druhém místě, meziročně o 30,9 procenta více. Prodeje značky Superb vzrostly letos v lednu oproti lednu 2010 o 80,3 procenta na 10 700 vozů a Yeti o 27,3 procenta na 4600 vozů. O 8,5 procenta naopak meziročně klesl zájem o značku Roomster, které se prodalo 2100 kusů a velký propad prodeje zaznamenala Octavia Tour, o 56,6 procenta na 1100 vozů.

"Škoda i v roce 2011 důsledně udržuje svůj kurz," prohlásil Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti Škoda pro oblast prodeje a marketingu. "Máme jasný cíl, do roku 2018 chceme naše prodejní výsledky nejméně zdvojnásobit. První měsíc roku jasně ukazuje, že jsme i v roce 2011 na dobré cestě. Náš výkon v růstových regionech je nadále nadprůměrný. Pozitivní je zejména úspěch modelu Fabia, který na celém světě získal mnoho nových zákazníků. Každý druhý vůz značky Škoda, prodaný v Indii, byla Fabia," dodal.

Jasnou jedničkou na trhu zůstává Škoda v České republice. Na domácím trhu značka dodala zákazníkům celkem 4200 vozů (+ 1,2 % v porovnání s rokem 2010). Nárůst o 234,7 procenta zaznamenala s více než 400 prodanými vozy v České republice vlajková loď Superb Combi. Octavia se zlepšila o 37,3 procenta, Octavia Combi o 37 procent.

Ve střední a východní Evropě zaznamenala Škoda místy až dvojciferný růst. V Maďarsku vzrostly prodeje značky o 71,1 procenta, v Chorvatsku o 59,1 procenta. Na Slovensku vede Škoda statistiku registrací se zhruba tisíci vozy a tržním podílem 22,4 procenta. Vloni v lednu byl její podíl 15,6 procenta.

Výrazný růst zaznamenala Škoda i na silně konkurenčním západoevropském trhu (bez Německa). Prodeje zde vzrostly o 22,4 procenta na 19 200 vozů. Vloni v lednu tu prodala 15 700 aut. V Nizozemsku značka prodala více než tři tisíce vozů a zvýšila tak svůj prodej téměř na šestinásobek. Vloni v lednu prodala na nizozemském trhu 600 automobilů. Podstatné přírůstky dosáhla mladoboleslavská značka také v Belgii (+ 120,2 %), Švédsku (+ 35,6 %), Irsku (+ 31,4 %) a Rakousku (+ 15,4 %).

Nejsilnější růstové impulsy přišly v lednu z trhů v Číně, Indii a v Rusku. V Číně, největším zahraničním trhu značky, se prodej zvýšil o 40 procent a dosáhl 20 500 vozů. V Rusku se automobilce podařilo s 3400 prodanými automobily odbyt téměř zdvojnásobit (+83,6 %). Vloni v lednu tam prodala 1800 vozů. V Indii dosáhla Škoda růstu o 60,8 procenta, zákazníkům dodala 2800 vozů.

Dalšími trhy s velice pozitivním vývojem v lednu 2011 byly například Turecko s růstem o více než 300 procent, Izrael s +75,7 procenta a Austrálie s růstem o 25 procent.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
10:00DE - Index podnikatelského klimatu Ifo
10:30UK - HDP, q/q
14:30USA - Objednávky zboží dlouh. spotřeby, m/m
16:00USA - Index spotř. důvěry Mich. university