Škoda Auto dosáhla letos nejlepšího lednového výsledků v prodejích v celé své historii, když prodala 68 400 vozů, což je meziročně o 26,4 procenta více. Zvýšený zájem o české automobily firma zaznamenala především na trzích v Číně, Indii a Rusku.
Nejvíce se letos v lednu prodávaly Octavie. Jejich prodej meziročně vzrostl o 22,2 procenta na 29 800. Fabie se umístily s 20 tisíci prodaných kusů na druhém místě, meziročně o 30,9 procenta více. Prodeje značky Superb vzrostly letos v lednu oproti lednu 2010 o 80,3 procenta na 10 700 vozů a Yeti o 27,3 procenta na 4600 vozů. O 8,5 procenta naopak meziročně klesl zájem o značku Roomster, které se prodalo 2100 kusů a velký propad prodeje zaznamenala Octavia Tour, o 56,6 procenta na 1100 vozů.
"Škoda i v roce 2011 důsledně udržuje svůj kurz," prohlásil Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti Škoda pro oblast prodeje a marketingu. "Máme jasný cíl, do roku 2018 chceme naše prodejní výsledky nejméně zdvojnásobit. První měsíc roku jasně ukazuje, že jsme i v roce 2011 na dobré cestě. Náš výkon v růstových regionech je nadále nadprůměrný. Pozitivní je zejména úspěch modelu Fabia, který na celém světě získal mnoho nových zákazníků. Každý druhý vůz značky Škoda, prodaný v Indii, byla Fabia," dodal.
Jasnou jedničkou na trhu zůstává Škoda v České republice. Na domácím trhu značka dodala zákazníkům celkem 4200 vozů (+ 1,2 % v porovnání s rokem 2010). Nárůst o 234,7 procenta zaznamenala s více než 400 prodanými vozy v České republice vlajková loď Superb Combi. Octavia se zlepšila o 37,3 procenta, Octavia Combi o 37 procent.
Ve střední a východní Evropě zaznamenala Škoda místy až dvojciferný růst. V Maďarsku vzrostly prodeje značky o 71,1 procenta, v Chorvatsku o 59,1 procenta. Na Slovensku vede Škoda statistiku registrací se zhruba tisíci vozy a tržním podílem 22,4 procenta. Vloni v lednu byl její podíl 15,6 procenta.
Výrazný růst zaznamenala Škoda i na silně konkurenčním západoevropském trhu (bez Německa). Prodeje zde vzrostly o 22,4 procenta na 19 200 vozů. Vloni v lednu tu prodala 15 700 aut. V Nizozemsku značka prodala více než tři tisíce vozů a zvýšila tak svůj prodej téměř na šestinásobek. Vloni v lednu prodala na nizozemském trhu 600 automobilů. Podstatné přírůstky dosáhla mladoboleslavská značka také v Belgii (+ 120,2 %), Švédsku (+ 35,6 %), Irsku (+ 31,4 %) a Rakousku (+ 15,4 %).
Nejsilnější růstové impulsy přišly v lednu z trhů v Číně, Indii a v Rusku. V Číně, největším zahraničním trhu značky, se prodej zvýšil o 40 procent a dosáhl 20 500 vozů. V Rusku se automobilce podařilo s 3400 prodanými automobily odbyt téměř zdvojnásobit (+83,6 %). Vloni v lednu tam prodala 1800 vozů. V Indii dosáhla Škoda růstu o 60,8 procenta, zákazníkům dodala 2800 vozů.
Dalšími trhy s velice pozitivním vývojem v lednu 2011 byly například Turecko s růstem o více než 300 procent, Izrael s +75,7 procenta a Austrálie s růstem o 25 procent.