Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Tržby z reklamy v tuzemských médiích v prvním čtvrtletí klesly o 8 %, roste jen internet

Tržby z reklamy v tuzemských médiích v prvním čtvrtletí klesly o 8 %, roste jen internet

18.04.2011 8:17, aktualizováno: 18.4. 9:32
Autor: Redakce, Patria.cz

Aktualizováno

Tržby z reklamy u všech typů médií kromě internetu se v 1. čtvrtletí letošního roku meziročně snížily. Tržby meziročně propadly o zhruba osm procent z 12,31 miliardy korun na 11,29 miliardy korun. Na dotaz ČTK to sdělila firma Kantar Media, jejíž údaje vycházejí z ceníků za reklamu a neberou v úvahu množstevní slevy ani barterové smlouvy. Naopak internetová reklama podle průzkumu agentury Factum Invenio vykazuje v poslední době růst.

"Zpráva je negativní pro CETV. Konsensuální očekávání založené na odhadech managementu letos počítá s růstem reklamních tržeb na všech trzích, kde CETV působí. Tržní konsensus podle nás také kalkuloval s tím, že v 1Q11 dojde na českém trhu s televizní reklamou k oživení. Meziroční zhoršení ve sledovaném kvartále by bylo považováno za špatný signál a vrhlo opět stín podezření na prognózy managementu, které se už v minulosti ukázaly být příliš optimistické," uvedl analytik Patria Finance Tomáš Tomčány. 

Zadavatelé loni v Česku zvýšili investice do internetové reklamy na 7,7 miliardy korun, což je o 1,3 miliardy meziročně více. Podíl internetu na reklamním trhu vystoupal loni na téměř 13 procent a je na třetím místě za televizí a tiskem. Pro letošní rok očekávají provozovatelé internetových médií meziroční růst o 24 procent. Výdaje do internetové reklamy by tak měly vzrůst na 9,58 miliardy korun.

Už loni se celkové tržby z reklamy kromě internetu podle Kantar Media snížily meziročně o 2,5 procenta na 52,59 miliardy korun. Nejvýraznější pokles postihl televizní reklamu, naopak více peněz směřovalo do reklamy v denících a časopisech, rozhlasových stanicích, kinech a také do venkovní reklamy. Zhruba dvouprocentní pokles tuzemský reklamní trh vykázal i v roce 2009, v předchozích letech naopak rostl.

Letos by investice do reklamy měly podle odborníků vzrůst o několik procent. Nejvíce si má polepšit internet. Nejistá je situace v oblasti televizní reklamy. Naopak tisku, zvláště deníkům, odborníci předpovídají pokles příjmů z inzerce.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
20.05.2019
8:25Google se chystá omezit některé služby pro Huawei
6:54Jan Kovalovský: Přes mobil obchodují klienti Patrie větší objemy než přes počítač (video)
19.05.2019
17:21Salvini znovu útočí - a investoři jsou na pozoru
8:06Víkendář: Německá „obnovitelná“ budoucnost vypadá v praxi hodně jinak, než na papíře
18.05.2019
16:27Všechno (ne)musí dávat smysl a mít racionální odpověď
8:25Víkendář: EU prý nepotřebuje populisty, ale nadšené občany
17.05.2019
22:12Bouřlivý týden v USA za námi
17:56Jak investičně nedopadnout jako některé padlé hedge fondy
17:35Výrobce polovodičového vybavení Applied Materials těžký kvartál zvládl dobře (komentář analytika)  
16:52Kauza Huawei drží trhy pod tlakem. Dolaru se však na závěr týdne daří  
16:34Wolf: Jak jsme si vlastně vytvořili tenhle nízkoinflační zadlužený svět
16:14Brexitová jednání v Británii ztroskotala, vláda zvažuje postup
15:53Výsledky Nvidie mohly být horší, v dalším kvartálu čeká stabilizaci  
15:47Trump odložil rozhodnutí o clech na dovoz aut do USA o půl roku
14:34Thomas Cook (-38 %) je tu od 19. století. Teď jsou prý akcie bezcenné
13:51TESLA KARLÍN, a.s. - Pozvánka na valnou hromadu
12:51Šéf správy rezerv: Unipetrol začne čerpat druhou půjčku, čistá ropa z Ruska přiteče na konci května
11:59Bloomberg: USA a Čína se perou, Evropa se směje. Zatím.
11:06Inflace v eurozóně v dubnu vzrostla na 1,7 pct., v EU na 1,9 pct.
10:47Google v Itálii čelí vyšetřování kvůli zneužívání tržní síly

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Ryanair Holdings PLC (03/19 Q4)
1:50JP - HDP, q/q
9:00CZ - PPI, y/y