Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Tržby z reklamy v tuzemských médiích v prvním čtvrtletí klesly o 8 %, roste jen internet

Tržby z reklamy v tuzemských médiích v prvním čtvrtletí klesly o 8 %, roste jen internet

18.4.2011 8:17, aktualizováno: 18.4. 9:32
Autor: Redakce, Patria Online

Aktualizováno

Tržby z reklamy u všech typů médií kromě internetu se v 1. čtvrtletí letošního roku meziročně snížily. Tržby meziročně propadly o zhruba osm procent z 12,31 miliardy korun na 11,29 miliardy korun. Na dotaz ČTK to sdělila firma Kantar Media, jejíž údaje vycházejí z ceníků za reklamu a neberou v úvahu množstevní slevy ani barterové smlouvy. Naopak internetová reklama podle průzkumu agentury Factum Invenio vykazuje v poslední době růst.

"Zpráva je negativní pro CETV. Konsensuální očekávání založené na odhadech managementu letos počítá s růstem reklamních tržeb na všech trzích, kde CETV působí. Tržní konsensus podle nás také kalkuloval s tím, že v 1Q11 dojde na českém trhu s televizní reklamou k oživení. Meziroční zhoršení ve sledovaném kvartále by bylo považováno za špatný signál a vrhlo opět stín podezření na prognózy managementu, které se už v minulosti ukázaly být příliš optimistické," uvedl analytik Patria Finance Tomáš Tomčány. 

Zadavatelé loni v Česku zvýšili investice do internetové reklamy na 7,7 miliardy korun, což je o 1,3 miliardy meziročně více. Podíl internetu na reklamním trhu vystoupal loni na téměř 13 procent a je na třetím místě za televizí a tiskem. Pro letošní rok očekávají provozovatelé internetových médií meziroční růst o 24 procent. Výdaje do internetové reklamy by tak měly vzrůst na 9,58 miliardy korun.

Už loni se celkové tržby z reklamy kromě internetu podle Kantar Media snížily meziročně o 2,5 procenta na 52,59 miliardy korun. Nejvýraznější pokles postihl televizní reklamu, naopak více peněz směřovalo do reklamy v denících a časopisech, rozhlasových stanicích, kinech a také do venkovní reklamy. Zhruba dvouprocentní pokles tuzemský reklamní trh vykázal i v roce 2009, v předchozích letech naopak rostl.

Letos by investice do reklamy měly podle odborníků vzrůst o několik procent. Nejvíce si má polepšit internet. Nejistá je situace v oblasti televizní reklamy. Naopak tisku, zvláště deníkům, odborníci předpovídají pokles příjmů z inzerce.


Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
5.12.2016
23:05Wall Street zahájila týden na nových maximech
19:00Hledá se Karel IV. (šest investičních témat pro rok 2017, díl druhý)
17:43Summary: Banca Popolare, Mediobanca, UniCredit, Intesa Sanpaolo, Monte Paschi
17:30Rakouským prezidentem bude Van der Bellen
17:26Technická analýza - Dolar je na páru s jenem nejvýše od letošního února
17:12Euru nezabránily v dnešním posílení zprávy z Itálie ani data  
17:01Praha close – Závěr lehce v červeném způsobil klesající ČEZ
17:00Citi má jasný vzkaz pro komoditní býky
16:30Čínu brzdí horší konkurenceschopnost, USA trh práce a Evropu vyšší ceny ropy
16:14Služby v zámoří jedou - podle ISM nejrychleji za rok
14:47Vlk a Sýkora: Italské referendum, reakce trhů a čtvrteční ECB (Video)
13:54Po italském „ne“ se na trhy vrací stabilita. Proč?
12:30Mohly by se Spojené státy vrátit k uhlí?
12:00Týdenní výhled - Italské referendum, americký ISM, ale hlavně ECB  
11:30Opustí Chanel hlavní město parfémů?
11:06Evropské indexy rostou, Swatch po vylepšeném doporučení +4 %
10:25Euro předvedlo rychlý návrat po zklamání z italského referenda  
10:00Pražská burza vstupuje do nového týdne růstem; elektřina pokračuje v pádu
9:43Technická analýza - Euro se po výsledku italského referenda snaží sbírat ztracené pozice
9:40Růst mezd nabírá na síle: Zaměstnanci pociťují ekonomický růst na svých výplatách ve větší míře než dříve

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
11:00EMU - Maloobchodní tržby, m/m
16:00US - Index ISM v nevýrobním sektoru