Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Tržby z reklamy v tuzemských médiích v prvním čtvrtletí klesly o 8 %, roste jen internet

Tržby z reklamy v tuzemských médiích v prvním čtvrtletí klesly o 8 %, roste jen internet

18.4.2011 8:17, aktualizováno: 18.4. 9:32
Autor: Redakce, Patria Online

Aktualizováno

Tržby z reklamy u všech typů médií kromě internetu se v 1. čtvrtletí letošního roku meziročně snížily. Tržby meziročně propadly o zhruba osm procent z 12,31 miliardy korun na 11,29 miliardy korun. Na dotaz ČTK to sdělila firma Kantar Media, jejíž údaje vycházejí z ceníků za reklamu a neberou v úvahu množstevní slevy ani barterové smlouvy. Naopak internetová reklama podle průzkumu agentury Factum Invenio vykazuje v poslední době růst.

"Zpráva je negativní pro CETV. Konsensuální očekávání založené na odhadech managementu letos počítá s růstem reklamních tržeb na všech trzích, kde CETV působí. Tržní konsensus podle nás také kalkuloval s tím, že v 1Q11 dojde na českém trhu s televizní reklamou k oživení. Meziroční zhoršení ve sledovaném kvartále by bylo považováno za špatný signál a vrhlo opět stín podezření na prognózy managementu, které se už v minulosti ukázaly být příliš optimistické," uvedl analytik Patria Finance Tomáš Tomčány. 

Zadavatelé loni v Česku zvýšili investice do internetové reklamy na 7,7 miliardy korun, což je o 1,3 miliardy meziročně více. Podíl internetu na reklamním trhu vystoupal loni na téměř 13 procent a je na třetím místě za televizí a tiskem. Pro letošní rok očekávají provozovatelé internetových médií meziroční růst o 24 procent. Výdaje do internetové reklamy by tak měly vzrůst na 9,58 miliardy korun.

Už loni se celkové tržby z reklamy kromě internetu podle Kantar Media snížily meziročně o 2,5 procenta na 52,59 miliardy korun. Nejvýraznější pokles postihl televizní reklamu, naopak více peněz směřovalo do reklamy v denících a časopisech, rozhlasových stanicích, kinech a také do venkovní reklamy. Zhruba dvouprocentní pokles tuzemský reklamní trh vykázal i v roce 2009, v předchozích letech naopak rostl.

Letos by investice do reklamy měly podle odborníků vzrůst o několik procent. Nejvíce si má polepšit internet. Nejistá je situace v oblasti televizní reklamy. Naopak tisku, zvláště deníkům, odborníci předpovídají pokles příjmů z inzerce.


Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
22.5.2017
18:58Co by nyní poslalo akcie do kolen
18:02Brexit přinese bitvu o zúčtování transakcí v eurech. ECB versus Německo, Francie i Itálie
17:17Euro znovu posilovalo. Podle Merkelové je příliš slabé
17:03Pražskou burzu táhly dolů finanční tituly. VIG před výsledky -0,5 %
15:57VIG: Hrubé předepsané pojistné a finanční výsledek v centru pozornosti (Odhad analytika Patrie na 1. čtvrtletí 2017)  
14:31Hra o velké americké banky. Dojde znovu k oddělení investičních divizí od bankovních?
14:29Rusové a Čína chystají nové letadlo. Konkurent Boeingu a Airbusu?
12:49Neobvyklý klid na akciových trzích: dobrá zpráva, nebo varování?
11:29Týdenní výhled: Revize amerického HDP a schůzka OPEC. Jak moc omezí těžbu?  
11:02Evropa mírně roste, Aegon +7 %
10:36Koruna se usazuje zpět u 26,50. Týden se rozjíždí pomalu  
10:28Střední Evropa se brání nové investiční horečce
10:24Pražská burza otevírá bez jasného směru, ČEZ +0,7 %
9:55Guvernér ČNB Rusnok: Vítám debatu o přijetí eura ještě před volbami
9:30Technická analýza: Den bez makrodat může dolar využít k umazání ztrát
9:13Rozbřesk: Výbornou kondici Německa nejspíše potvrdí PMI i Ifo
8:57Pražská burza zřejmě otevře v zeleném. Pozornost může přitahovat ČEZ  
8:30Denní maxima, tak reagovaly asijské akcie na víkendové dění v regionu  
5:25Austrade and Investment into Australia’s Areas of Strategic Interest
21.5.2017
13:53Víkendář: Místo skutečného prezidenta tu je jen malé dítě

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data