Aktualizováno Zisk největšího světového výrobce nealkoholických nápojů s nejhodnotnější značkou vzrostl ve 4Q12 meziročně o 13 procent zejména díky nárůstu prodejů v Severní Americe. Vyrovnáním konsensu při zaostání tržeb ale přesto výsledky neoslnily.
Čistý zisk nápojové jedničky vzrostl ve čtvrtletí meziročně na 1,87 miliardy dolarů či 41 centů na akcii z 36c či 1,66 mld. USD před rokem. Očištěný zisk na akcii dosáhl 45 centů při očekávání analytiků na 44c/akcie. Celkové tržby meziročně vzrostly o 3,8 procenta na 11,46 mld. USD při konsensu 11,51 mld. USD (před rokem 11,04 mld. USD).
Coca-Cole, k jejímž dalším značkám patří například Sprite, Fanta, Powerade či Minute Maid, se změnou strategie daří ve Spojených státech odpovídat na posun v poptávce spotřebitelů směrem ke zdravějším produktům. Ten znamená nové druhy nápojů a nová balení. Výraznou restrukturalizací prošly stáčírny ve Spojených státech a jejich distribuční regiony. V zemi firma stáčí zhruba 80 procent své produkce. „Coca-Cola uspěla v odpovědi na poptávku po zdravějším pití. S tím souvisí i výrazný růst poptávky po nesycených nápojích (ve 4Q +8 %), jejichž prodeje akcelerují v USA výrazně rychleji proti syceným (-2 %),“ poznamenal mimo jiné Thomas Mullarkey, analytik Morningstar. Celkem Coca-Cola vlastní více než 500 značek sycených i nesycených nápojů.
Rozdíl mezi USA a světem je vidět i na dynamice globálního růstu prodejů za celý rok 2012. Celosvětové 4% tempo růstu prodejů vede s podílem 3 % hlavní značka. V souladu s dlouhodobým výhledem je 3% růst celkových a 6% růst očištěných tržeb při zohlednění měnového vývoje (ve 4Q o 4 %, respektive 5 %).
Celoroční zisk na akcii Coca-Coly je 1,97 USD/akcie, o 6 % meziročně vyšší, očištěný pak úrovní 2,01 USD/akcie o 5 % vyšší. Cash flow z operací meziročně poskočil o 12 %. Vedle USA dle Coca-Coly pokračuje konsolidace stáčíren celosvětově, například v Japonsku či Brazílii. V lednu naopak firmy dokončila odprodej aktivit FEMSA na Filipínách.
"V roce poznamenaném pokračující nejistotou ve světové ekonomice jsme dosáhli solidního růstu prodeje, tržeb i zisku," uvedl generální ředitel společnosti Muhtar Kent. Upozornil, že hospodářská nejistota přetrvává i na začátku letošního roku. V Evropě dle CEO situace vypadá na dosažení dna v poptávce zákazníků, ale proces zotavování očekává velmi dlouhý. Za volatilní označil sentiment spotřebitele v Japonsku.
Akcie jsou od počátku roku do včerejška výše o 6,5 % na 38,6 USD/akcie při 6,4% růstu indexu S&P500, což potvrzuje roli stabilního titulu. Premarket amerického obchodování indikoval vlažný pokles, který ale v úvodu obchodování narostl na 2 % pod 38 USD/akcie.
(Zdroj: , Bloomberg, CNBC)