Francouzský potravinářský kolos loni zvýšil tržby o 5,4 procenta na 20,9 miliardy eur, především díky vyššímu odbytu v Asii a Latinské Americe. Naopak v Evropě se firmě příliš nedařilo. Kvůli krizi tam spotřebitelé šetří a nakupují hlavně levnější produkty. Firma si také stěžuje na vysoké daně, které musí v Evropě platit, především pak ve Francii.
Management již v prosinci avizoval, že firma v Evropě propustí zhruba 900 lidí, což dnes firma potvrdila. Úspory v celkové výši 200 mil. EUR se dotknou prakticky celého kontinentu, neboť snižování počtu zaměstnanců je plánováno v celkem 26 zemích. Podnik naopak expanduje v Latinské Americe a především v Asii, kde prudký růst poptávky po dětské výživě vylepšil ziskovost firmy. V Česku firma vlastní Benešovskou mlékárnu.
Čistý zisk z pokračujících operací za loňský rok mírně vzrostl na 1,82 miliardy eur z 1,75 mld. eur v roce 2011. Průměrný odhad analytiků v anketě Bloomberg činil 1,81 mld. EUR.
Tržby v Evropě loni klesly zhruba o tři procenta, provozní zisk spadl o deset procent. Poptávka po mléčných výrobcích, jejichž prodej zajišťuje více než polovinu tržeb společnosti, oslabila především v jihoevropském regionu. Ve Francii zápasí hlavně s vysokými daněmi, které se vyšplhaly na 27,6 procenta. „2013 bude rokem přechodu, návratu k silnému růstu zisku…,“ uvedl CEO společnosti Franck Riboud.
Společnost očekává růst tržeb za rok 2013 nejméně o 5 procent, zároveň ale mírný pokles provozní marže o 30 až 50 bps. Podmínky pro podnikání zůstanou dle firmy „negativní“ v Evropě a pozitivní v ostatních regionech.
vyrábí širokou škálu produktů, včetně jogurtů Activia a balené vody Evian. Loni firma zvýšila výrobu řeckých jogurtů, po kterých je vysoká poptávka v Severní Americe. V Číně se zase prudce zvýšil odbyt dětské výživy Dumex.
výsledky vzbudila zájem investorů, její akcie rostou až o 5,5 procenta těsně pod 53 eur.
(Zdroj: čtk, Bloomberg)