Aktualizováno Největšímu světovému výrobci hraček Inc. klesl ve druhém čtvrtletí letošního roku čistý zisk o 23 procent na 73,3 milionu USD (1,4 miliardy Kč). Výsledky zaostaly za odhady analytiků kvůli dalšímu snížení prodeje panenek Barbie. Vyplývá to z dnešního prohlášení společnosti.
Zisk na akcii činil 21 centů. Analytici v anketě agentury Thomson Reuters přitom čekali naopak zvýšení zisku až na 32 centů na akcii. Firma dodala, že jí ve čtvrtletí stouply výdaje na prodej i celkové výdaje. Tržby sice vzrostly o jedno procento na 1,17 miliardy USD, rovněž však zaostaly za očekáváním na úrovni 1,22 mld. USD. Akcie tak již v premarketu padaly přes 5 procent a otevřely dokonce 7% propadem na 43,3 dolaru.
Prodej panenek Barbie se snížil o 12 procent a pokles zaznamenal již čtvrté čtvrtletí za sebou. Nižší zájem o značku Barbie je však v prudkém kontrastu se zájmem o další značky panenek firmy, American Girl a Monster High. Prodej American Girl stoupl o 14 procent. Prodeje autíček řad Hot Wheels klesl o procento.
ve 40 zemích světa zaměstnává zhruba 28.000 lidí. Své výrobky prodává ve více než 150 zemích, včetně České republiky. Mezi další značky firmy patří značka hraček pro nejmenší Fisher-Price či autíček Hot Wheels, Matchbox a R/C.
(Zdroj: ČTK, Bloomberg)