Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Obrat v reklamní strategii Novy realitou. V příštím roce opět zvyšuje ceny. Akcie CETV -2,5 %

Obrat v reklamní strategii Novy realitou. V příštím roce opět zvyšuje ceny. Akcie CETV -2,5 %

17.10.2013 11:05, aktualizováno: 17.10. 12:25
Autor: Redakce, Patria.cz

Aktualizováno

Skupina Nova v příštím roce plánuje zvýšit cenu reklamy o pět procent. Základní cena, takzvaný Cost per Point (CPP), má být 19 500 korun. Vyplývá to z prezentace pro mediální agentury, o které dnes informoval server Mediaguru. Televize obchodní politiku představila dříve než loni, chce tak vytvořit dostatečný prostor pro přípravu mediálních plánů a nastavení rozpočtů. Akcie mateřské společnosti CETV, která by v následujících týdnech měla představit výsledky za třetí kvartál, dnes na pražské burze padají až o 2,5 % na 106,7 Kč.
 
"Jednání již byla zahájena a věříme, že tak všichni klienti budou mít dostatečný prostor využít všech výhod, které obchodní politika 2014 nabízí," řekl serveru obchodní ředitel Jan Vlček.

Nova chce zmírnit některé spornější body jako například povinnost předplatby při uzavření dlouhodobé spolupráce. Půjde tak pouze o jeden z nástrojů ke snížení ceny, a to až na úrovni šesti procent v závislosti na jejím objemu. Oproti letošku bude obchodní politika vstřícnější a flexibilnější, sdělil při její prezentaci mediálním agenturám ředitel oddělení prodeje Jan Ulrych.

K úpravám dojde také u sezonních koeficientů. Podle Mediaguru se Nova vrací ke stanovení pouze jednoho koeficientu pro každý měsíc. Reálné zvýšení ceny tak bude se započítáním změn sezonních indexů mírně nad pěti procenty. Novinkou je započítání product placementu (skrytá reklama produktu např. ve filmu) do tzv. ostatních mediálních kanálů, díky kterým je možné získat cenové zvýhodnění. Příznivější ceny klienti dostanou také při včasném podpisu smlouvy.

Na začátku letošního roku Nova pod vedením Jana Andruška zdražila podle inzerentů reklamu až o 40 procent a odmítla poskytovat svým reklamním klientům obvyklé 10-15% slevy. Výsledkem byl odliv inzerentů na ostatní televizní stanice, především na televizi Prima a s tím související propad reklamních příjmů. V ceníkových cenách (které se od reálně dohodnutých mohou ovšem výrazně lišit) se propadly reklamní investice na Nově od ledna do srpna meziročně takřka o polovinu, zatímco Primě naopak o čistou desetinu vyskočily na 8,71 miliardy korun, TV Barrandov vzrostly o 11,4 procenta na 1,76 miliardy korun a skupině České televize vzrostly o 28 procent na 0,83 miliardy korun
 
Nově letos v souvislosti se změnou obchodní politiky výrazně klesly reklamní příjmy. Vyšší ceny totiž někteří klienti zprvu neakceptovali a své rozpočty použili v jiných médiích. Návrat na Novu postupně oznámili velcí zadavatelé, jako Henkel (73,99 EUR, 0,01%), Procter&Gamble (78,34 USD, 0,95%), Reckitt Benckiser či Plzeňský Prazdroj. Televizi Nova tak podle odhadu Admosphere kvůli nové reklamní strategii letos za prvních 8 měsíců klesly tržby z prodané reklamy (v ceníkových cenách) o 49 procent na 3,15 miliardy korun, zatímco jejím hlavním konkurentům na českém televizním trhu se dařilo meziročně lépe.

Hospodářské noviny již minulý týden přišly s kuloárními informacemi, podle kterých Nova při jednání s inzerenty nyní již hraje na mírnější strunu a snaží se navýšit objem prodané reklamy do konce roku i za cenu ústupků. Nynější jednání o nových obchodních podmínkách televizi navíc čeká již pod novým vrcholovým vedením, poté co na začátku týdne oznámil rezignaci dosavadní generální ředitel Jan Andruško a zároveň byl vedením pověřen někdejší výkonný a programový šéf Novy David Stogel.

Kromě změny reklamní strategie se podle neoficiálních informací možná stahují mračna i nad dalším projektem Adriana Sarbu, který v srpnu oznámil odchod z vedení skupiny CETV (106,9 CZK, -2,60%). Sarbu bojoval proti zavedenému monitoringu sledovanosti a zahájil vlastní projekt měření. Nyní však podle zdrojů HN není vůbec nemožné, že počáteční investice CETV do projektu na úrovni až 80 milionů korun bude obětována a celý projekt zrušen.

Česká televize Nova v minulosti platila za významného přispívatele k výsledkům celé skupiny CETV. Nyní je proto otázkou, jaký bude dopad propadu výnosů z reklamy do hospodaření. Mediální skupina zatím neuvedla datum zveřejnění výsledků za třetí kvartál, podle odhadu agentury Bloomberg by se tak ale mohlo stát již za dva týdne – 31. října 2013.

(Zdroj: MediaGuru, ČTK, Nova TV, HN, Bloomberg) 


Čtěte více:

Ostrá strategie stála TV Nova v polovině února propad prodané reklamy o 60 % (+komentář)
01.03.2013 12:01
Televize Nova, která dosud platila za výrazný zdroj zisku pro mateřsko...
Šéf Novy Andruško: Nová cenová strategie zabírá. Inzerenti se vrací, sledovanost roste
02.08.2013 11:06
Televizi Nova, patřící do mediální skupiny CETV, se blýská na lepší ča...
CETV – Adrian Sarbu dnešním dnem rezignuje na funkci šéfa společnosti. Akcie silně rostou
21.08.2013 13:18
Mediální skupina Central European Media Enterprises, která v Česku pro...
TV Nova zdražila reklamu v hlavním vysílacím čase, týká se nových kontraktů
26.08.2013 15:53
Televize Nova, kterou provozuje společnost CET21 spadající do skupiny ...
CETV - Po emisi akcií silnější, ale příliš drahá, říká Erste a snižuje na „redukovat“
25.09.2013 14:08
Mediální skupina Central European Media Enterprises (CETV) díky jarní ...
Nova do srpna prodala reklamu jen za půlku loňských výnosů. Částečně slevuje z ostré reklamní politiky. Akcie CETV -6 %
09.10.2013 8:59
Televizi Nova ze skupiny CETV (102 CZK, -5,99%) kvůli nové reklamní s...
Generální ředitel Novy Andruško skončí ke konci měsíce. Vystřídá jej David Stogel
14.10.2013 11:40
Generální ředitel televize Nova Jan Andruško byl odvolán z funkce. Po ...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
19.04.2024
9:07Rozbřesk: Proč je česká koruna odolnější vůči silnému dolaru?
8:43Akciové trhy zrudly pod tíhou obav z konfliktu na Blízkém východě, Netflix překvapil vysokým počtem platících uživatelů  
6:03Evercore: Hlavním příběhem je mimořádná odolnost ekonomiky
18.04.2024
22:02S&P 500 poklesl popáté v řadě; investoři čekají na Netflix  
17:45Růst cen akcií a cena za riziko
17:23DJIA dnes v čele a ECB se od Fedu neodpoutá  
15:59Deloitte: Cena nájemného v prvním čtvrtletí vzrostla o procento na 295 Kč/m2
15:48Jak na DIP? A na čem čeští investoři letos nejvíce vydělali? Zjistěte na webináři Patrie v úterý 23. dubna od 16:00
15:20Lee: I kdyby sazby šly letos dolů jen jednou, pro akcie by to stále bylo dobré prostředí
12:56Vasle: Rozdílná měnová politika ECB a Fedu má své limity
11:52Výhled TSMC překonal odhady díky podpoře poptávky po AI čipech
11:36Akcie se zvedají. Jak pevnou oporu dodají firmy?  
9:54Ifo: Německé firmy letos plánují snižování investic
9:05Rozbřesk: Zachrání Super-Mario (znovu) Evropu?
8:45EU nebude formálně vyšetřovat investici Microsoftu do OpenAI
8:30Evropa čelí podle guvernéra BoE menší inflační hrozbě než USA, Microsoft se vyhne vyšetřování kvůli akvizici Open AI a futures jsou zelené  
6:40Fidelity International: Německá medvědí data jsou příznivá pro německé státní dluhopisy
17.04.2024
22:01Zámořské akciové indexy nedokázaly zvrátit úvodní pokles  
18:46Martin Uher: Rozruch na dluhopisech, české banky a zranitelné USA
17:32Wall Street mezi výsledky a sazbami dál klesá  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data