Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Nova do srpna prodala reklamu jen za půlku loňských výnosů. Částečně slevuje z ostré reklamní politiky. Akcie CETV -6 %

Nova do srpna prodala reklamu jen za půlku loňských výnosů. Částečně slevuje z ostré reklamní politiky. Akcie CETV -6 %

9.10.2013 8:59, aktualizováno: 9.10. 9:34

Aktualizováno

Televizi Nova ze skupiny CETV (102 CZK, -5,99%)  kvůli nové reklamní strategii letos za prvních 8 měsíců klesly  tržby z prodané reklamy o 49 procent na 3,15 miliardy korun, zatímco jejím hlavním konkurentům na českém televizním trhu se dařilo lépe. Napsaly to dnes Hospodářské noviny s odvoláním na průzkum Admosphere vycházející ze sledovanosti ATO-Mediaresearch a ceníkových cen televizí. Ostrá strategie dražší reklamy a nulových slev, kterou nejsilnější komerční televize ČR od ledna razí, tak zatím příliš nevychází a dopadá i na výsledky skupiny CETV, jejíž byla Nova dosud nejziskovější součástí. Akcie CETV dnes v Praze v úvodu obchodování propadly až o 6 procent.

Na začátku letošního roku Nova pod vedením Jana Andruška zdražila podle inzerentů reklamu až o 40 procent a odmítla poskytovat svým reklamním klientům obvyklé 10-15% slevy. Výsledkem byl odliv inzerentů na ostatní televizní stanice, především na televizi Prima a s tím související propad reklamních příjmů. V ceníkových cenách (které se od reálně dohodnutých mohou ovšem výrazně lišit) se propadly reklamní investice na Nově od ledna do srpna meziročně takřka o polovinu, zatímco Primě naopak o čistou desetinu vyskočily na 8,71 miliardy korun, TV Barrandov vzrostly o 11,4 procenta na 1,76 miliardy korun a skupině České televize vzrostly o 28 procent na 0,83 miliardy korun.

Odliv investic do reklamy je u Novy za leden až srpen letošního roku ještě citelnější při pohledu na vývoj celkových útrat desítky největších zadavatelů reklamy. Zatímco hlavní konkurent, komerční televizní skupiny Prima, zaznamenal za toto období meziroční nárůst o 40,5 procenta na 2,85 miliardy korun, u Novy došlo k 81,9% propadu na 0,33 miliardy korun. Reakce velkých zadavatelů na diktát nových podmínek od letošního roku ze strany Novy je tak zcela zřejmá. Ještě počátkem září na nově neinezrovaly společnosti jako L’Oréal, Nestlé, GSK a Ahold, další zadavatelé potom výrazně snížili objem nakoupené reklamy.

"Nevidíme zatím žádné zlepšení v prodejích reklamy proti očekávání CETV, prodeje reklamy poklesly podobně jako v 1H13. Zpráva může být pro akcie CETV negativní, vidíme akcie nadhodnoceny s ohledem na převládající špatné výsledky," uvedl Tomáš Tomčány, analytik Patria Direct.

Šéf TV Nova Jan Andruško ještě v srpnu v rozhovoru pro HN obhajoval novou reklamní strategii Novy s tím, že firma hodlá v nastavené obchodní politice pokračovat. Dle zdrojů HN ale představitelé televize na nedávném setkání se zástupci mediálních agentur obrátili. Nově by již prioritou nemělo být udržení vysoké ceny reklamy, ale především prodej co největšího objemu reklamy.

Také podle šéfa mediální agentury Universal McCann Marka Svobody si Nova z dosavadního vývoje prodejů reklamy vzala ponaučení a je vidět jistý obrat v jednání s inzerenty. „Nova částečně slevila ze svých původních požadavků a ve snaze nalákat zadavatele reklamy nabízí různé výhody,“ uvedl dnes pro HN Svoboda. Obrat ve strategii Novy sice podle HN přináší návrat některých velkých inzerentů. Není však jisté, zda se v situaci uzavřených (ročních) kontraktů s jinými subjekty bude moci opravdu vrátit větší objem reklamy.

Podle mediálních agentur ke změně postoje Novy dopomohl především v srpnu oznámených odchod Adriana Sarbu z čela CETV v srpnu. Ostrá strategie zdražení a absence slev při prodeji reklamy byl totiž podle nich především jeho nápadem, z něhož nechtěl ustoupit. Sarbu také bojoval proti zavedenému monitoringu sledovanosti a zahájil vlastní projekt měření. Nyní však podle zdrojů HN není vůbec nemožné, že počáteční investice CETV do projektu na úrovni až 80 milionů korun bude obětována a celý projekt zrušen.

(Zdroj: HN, Bloomberg)


Čtěte více:

Ostrá strategie stála TV Nova v polovině února propad prodané reklamy o 60 % (+komentář)
1.3.2013 12:01
Televize Nova, která dosud platila za výrazný zdroj zisku pro mateřsko...
Šéf Novy Andruško: Nová cenová strategie zabírá. Inzerenti se vrací, sledovanost roste
2.8.2013 11:06
Televizi Nova, patřící do mediální skupiny CETV, se blýská na lepší ča...
CETV – Adrian Sarbu dnešním dnem rezignuje na funkci šéfa společnosti. Akcie silně rostou
21.8.2013 13:18
Mediální skupina Central European Media Enterprises, která v Česku pro...
TV Nova zdražila reklamu v hlavním vysílacím čase, týká se nových kontraktů
26.8.2013 15:53
Televize Nova, kterou provozuje společnost CET21 spadající do skupiny ...
CETV - Po emisi akcií silnější, ale příliš drahá, říká Erste a snižuje na „redukovat“
25.9.2013 14:08
Mediální skupina Central European Media Enterprises (CETV) díky jarní ...

Váš názor
  •  
    9.10.2013 9:53

    eomcany tomu dava zlatou korunku jestli se nekdo vydesi tak 50 kc na dosah
    cetv
  •  
    9.10.2013 9:22

    na tohle reagovali včera v US ? no, nevím :-) , spíš se svezla na 5.44 s indexy
    sid_cz
    •  
      9.10.2013 9:25

      jsme zvedav jak na tohle zareaguje zamori dnes ,nez se z toho zmatori bude chvilku trvat
      cetv
      •  
        9.10.2013 9:40

        Ono je to taky dáno tím, že narůstá počet inzerentů, kterým směřování stanice a programová ubohost docela začíná vadit. Soudný divák pochopí, co tím chci říct:-)
        Jesse
        •  
          9.10.2013 9:53

          ona snad nova byla někdy nějaký programový skvost ? přepni na primu a takoví vyvolení to je opravdová lahůdka pro fajnšmekry
          sid_cz
          •  
            9.10.2013 10:01

            Jenže Prima to umí vykompenzovat tím, že spustila např. slušnej ZOOM a nekupuje jen intelektuální průjem, což se o Nově říct nedá:-)
            Jesse
            •  
              9.10.2013 10:14

              jj, ZOOM , to jsem říkal hned že tímhle zaplnili mezeru na trhu
              sid_cz
            •  
              9.10.2013 10:07

              jo máš pravdu dívej se na Primu a chatuj na Telefonice.
              mtv
          •  
            9.10.2013 10:00

            Ty jsi asi ještě neviděl 1 a2 řadu, řekneš mi co Ti to dává se dívat jak se tam hádaj a sprchují nazí jestli chceš porno tak hledej jinde...
            mtv
            •  
              9.10.2013 10:15

              přemýšlím zda je to reakce na mě ? nějak tomu pavouku tady nerozumim, vyvolené nesleduji a to ani ty starší jsem nesledoval, nechápu lidi co do toho lezou, to musí být výkvět národa
              sid_cz
          •  
            9.10.2013 9:58

            Vyvolení to je největší blbost co na tom je???
            mtv
            • mtv
              9.10.2013 10:04

              já tomu pořadu říkám "Vyhulení":-))
              Jesse
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data