Aktualizováno Největší celosvětová internetová sociální síť zakončila poslední čtvrtletí roku 2013 se ziskem na akcii 31 centů i tržbami 2,59 miliardy dolarů přesvědčivě nad očekáváním 27 centů a 2,35 miliardy dolarů. Akcie v prodlouženém americkém obchodování odpověděly růstem o více jak 12 % k rovným 60,00 USD za akcii. V předchozím řádném obchodování akcie oslabily o 2,9 %.
zvýšil své tržby o 63 procent a čistý zisk dosáhl 523 milionů dolarů (přes deset miliard korun), což je téměř devětkrát více než ve stejném období předminulého roku. Celkový čistý zisk firmy vzrostl na 523 milionů dolarů či 20 centů na akcii v meziročním srovnání ze 64 milionů dolarů či 3 centů na akcii, ve třetím čtvrtletí loňska činil 425 milionů dolarů.
Tržby společnosti se již více než z poloviny skládají z příjmů z reklam na aplikacích pro mobilní telefony a tablety, na jejichž rozvoj se firma v minulém roce zaměřila. Na celkových tržbách měla reklama podíl 53 procent, zatímco ve třetím čtvrtletí to bylo 49 procent. Překročení 50% tržeb z reklamy je pro společnost mylníkem. Ve stejném období o rok dříve utržila společnost 1,59 miliardy.
oznámil, že jeho sociální síť používá každý měsíc 1,23 miliardy lidí, z nichž 945 milionů se přihlašuje z mobilního telefonu či tabletu.
ECMarketer odhaduje, že ro roku 2015 Facebook dosáhne 9% podílu na trhu digitální reklamy z 5,9% podílu za rok 2012. U Twitteru je očekáván nárůst na 2,2 % z 0,6 %.
(Zdroj: , Bloomberg, čtk)