Nápojářské skupině Kofola v prvním pololetí letošního roku klesly meziročně tržby o 4,5 procenta na 3,054 miliardy korun. Hrubá marže jí však vzrostla o 12,3 procenta na 1,114 miliardy korun. Kofola to dnes oznámila ČTK. Pokles tržeb podle zástupců firmy způsobila klesající spotřeba nápojů zejména v Polsku, ale i tlak firmy na zvýšení marže.
"Ukazatel EBITDA stoupl o 11,7 procenta a provozní zisk (EBIT) vyrostl dokonce o 34,6 procenta, což dokazuje, že skupina Kofola je stále v dobré kondici," uvedla firma. Generální ředitel skupiny Kofola Jannis Samaras uvedl, že na českém a slovenském trhu prodej v prvním pololetí rostl, ale na polském trhu byla situace o poznání složitější. "To se samozřejmě projevilo i na hospodářském výsledku. Přesto se nám podařilo díky našemu dlouhodobému tlaku na efektivitu zlepšit ziskovost firmy," uvedl Samaras.
Zástupci Kofoly uvedli, že skupina pokračuje v inovacích. Jednou z novinek je Kofola v nové půllitrové lahvi od českého designéra Ronyho Plesa. Na českém a slovenském trhu se začal prodávat nový sirup Jupí Double ve dvou příchutích a v novém balení, v Polsku se zase nově prodává Jupík bez konzervantů a s menším obsahem kalorií.
Na konci minulého měsíce se navíc objevily spekulace, že část akcií pivovarů Lobkowicz by mohl koupit fond stojící za Kofolou. Jednalo by se zřejmě o více než 3 miliony akcií, které vlastníci během IPO letos v květnu neprodali. Skupina Lobkowicz vstoupila na pražský burzovní parket v květnu s upisovací cenou 160 korun za akcii. Pivovary PLG mají zítra zveřejňovat svoje první hospodářské výsledky po vstupu na burzu.
Skupina Kofola zaměstnává přes 2100 lidí, v Česku jich je kolem 700. Zaměstnanci pracují v sedmi výrobních závodech, z nichž dva jsou v České republice, jeden na Slovensku, tři v Polsku a jeden v Rusku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola.
Zdroj: ČTK, Bloomberg