Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
O2 ztratilo mezi operátory za 1. pololetí nejvíc zákazníků

O2 ztratilo mezi operátory za 1. pololetí nejvíc zákazníků

29.08.2014 9:11
Autor: Redakce, Patria.cz

Největší odliv zákazníků mezi tuzemskými telekomunikačními operátory za první dvě čtvrtletí 2014 zaznamenala společnost O2. Vyplývá to z analýzy společnosti Tarifomat. „Ze všech výpovědí podaných v prvním čtvrtletí činil podíl této společnosti celkem 46 procent, ve druhém pak 29 procent,“ konstatoval Pavel Černoch ze společnosti Tarifomat. Za výrazným odchodem klientů stojí podle odborníků změna smluvních podmínek O2, která jim začátkem roku umožnila odejít bez nutnosti vyplacení závazku.

O2 opouští nejvíc klientů
Z celkového počtu výpovědí v 1. čtvrtletí 2014 činil podle údajů společnosti Tarifomat podíl zákazníků O2 46 %, T-mobilu 21 %, Vodafonu 28 % a virtuálních operátorů 5 %. Ve druhém čtvrtletí již začalo docházet k proměně trendu, kdy největší odliv zákazníků zaznamenal Vodafone s 31% podílem. V tomto období náležel T-mobilu 23% podíl odstupů, O2 29% a virtuálním poskytovatelům 17%. Třetí kvartál odborníci predikují jako nejkrizovější pro operátora Vodafone. „ V aktuálním třetím kvartálu očekáváme ustálení podílu odlivu zákazníků O2 na hranici 19 %,“ upřesnil Pavel Černoch ze společnosti Tarifomat. „S úbytkem klientů se nyní potýká Vodafone. Z celkového počtu výpovědí ve 3. kvartálu očekáváme 37 % právě ze strany jeho klientů, ačkoliv se to operátor snaží zvrátit urputnou retencí a výhodnými nabídkami,“ doplnil Černoch. Podle něj se pozice Vodafonu v budoucnu jeví jako velmi obtížná, protože má nepříznivý poměr postpaid a prepaid zákazníků a velkou část zákazníků bez závazku. „Ve třetím čtvrtletí navíc proběhne změna obchodních podmínek, kdy budou moci zákazníci odejít bez nutnosti vyplatit se ze závazku,“ prohlásil Černoch.

T-mobile kontroluje pozici jedničky
T-mobile se podle odborníků chová na trhu disciplinovaně, řídí se dlouhodobou strategií a snaží se kontrolovat pozici jedničky na českém trhu. Přírůstky i úbytky zákazníků jsou přirozené a stabilní s lehce rostoucí tendencí v oblasti nových zákazníků. Body operátor ztrácí pouze kvůli méně efektivní marketingové komunikaci, která byla v minulosti velmi aktivní. U virtuálních operátorů zaznamenávají znalci úpadek módní vlny předchozích období, ačkoliv v 1. kvartálu jejich vzestup ještě pokračoval.

„Zvyšuje se množství zákazníků, kteří po předchozím krachu virtuálního operátora, zklamání z nabízených služeb či nulového zákaznického servisu přechází k některému z tradičních poskytovatelů. Obrat tohoto trendu by měl být ve 3. kvartále již velmi výrazný, ze všech podaných výpovědí by měl být podíl virtuálních operátorů 26 %. Ti lepší virtuálové patrně zůstanou, horší však již natrvalo zmizí,“ potvrdil trend Pavel Černoch.
Nejnovější statistiky nezávislého srovnávače Tarifomat rovněž prozradily, ke kterým operátorům zákazníci přecházeli. V 1. kvartálu přešlo 16 % klientů k operátorovi O2, 17 % k T-mobilu, 32 % k Vodafonu a 35 % k virtuálním operátorům. Ve 2. kvartálu letošního roku pak k O2 přešlo 18 % Čechů, k T-mobilu 20 %, Vodafone zvolilo 35 % lidí a virtuální operátory preferovalo 27 % zákazníků. Pro 3. kvartál predikují odborníci 18% podíl nových zákazníků u O2, 24% u T-mobilu, 34% pro Vodafone a 24% podíl pro virtuální operátory.

Analýza toku zákazníků na trhu mobilních operátorů v roce 2014

ODKUD ZÁKAZNÍCI ODCHÁZEJÍ

1Q

2Q

3Q*

O2

46 %

29 %

19 %

T-mobile

21 %

23 %

18 %

Vodafone

28 %

31 %

37 %

Virtuální operátoři

5 %

17 %

26 %

 

 

KAM ZÁKAZNÍCI PŘECHÁZEJÍ

1Q

2Q

3Q*

O2

16 %

18 %

18 %

T-mobile

17 %

20 %

24 %

Vodafone

32 %

35 %

34 %

Virtuální operátoři

35 %

27 %

24 %

Zdroj: Tarifomat


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
21.10.2025
22:35Zisk Netflixu skončil ve třetím čtvrtletí pod odhady, příjmy z reklamy ale byly rekordní
22:00Americké akciové trhy atakují historická maxima  
17:18AI má z ekonomického hlediska hodně dobré podmínky pro rozvoj, částečně si dláždí cestu sama sobě
16:12Automobilky se bojí nedostatku vzácných zemin. Čína může do dvou měsíců zastavit celý průmysl, tvrdí
15:44Korporátní Amerika věří v růst a vrací investorům optimismus
13:58General Motors (+9 %) šlape na plyn. Navyšuje výhled, zisky ve 3Q táhly pickupy
13:56Coca-Cola překonala odhady, poptávka na klíčových trzích ale zůstává slabší
13:10Před lety selhala, nyní se francouzská DBV Technologies znovu pokouší prorazit s náplastí na arašídovou alergii
12:07Evropa dopoledne jen přešlapuje v očekávání výsledků a americko-čínského jednání  
11:39RMS Mezzanine, a.s.: Vnitřní informace
11:38Výhled na výsledky: MONETA míří k meziročnímu růstu zisku o 11 %  
10:22Vzácné zeminy jako geopolitická zbraň. USA a Austrálie zahajují miliardové projekty
10:11Méně atraktivní paměťové čipy jsou díky rozkvětu AI v kurzu
8:56Zelenskyj odjíždí z USA s prázdnou, Apple se vrací na vrchol a ECB chce silnější euro  
8:45Rozbřesk: Centrální bankéři v Maďarsku podrží sazby na úrovni 6,5 procenta
6:04Summers: Americká pomoc Argentině je nová a nekonvenční
20.10.2025
17:22Na trhu se neodměňuje za dosažené, ale za nedosažené. A odměnou je pokles valuací
17:05PODCAST Týdenní výhled: Inflace, bankovní nervozita a výsledky Tesly i Netflixu  
16:05Klíčové výsledky týdne: Netflix sází na obsah, Tesla čelí tlaku, GM mění strategii  
13:02Ponorková divize Thyssenkruppu se oddělila a vyplula na burzu, akcie prudce vzrostly

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
14:00HU - Jednání MNB, základní sazba