Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
O2 ztratilo mezi operátory za 1. pololetí nejvíc zákazníků

O2 ztratilo mezi operátory za 1. pololetí nejvíc zákazníků

29.8.2014 9:11
Autor: Redakce, Patria Online

Největší odliv zákazníků mezi tuzemskými telekomunikačními operátory za první dvě čtvrtletí 2014 zaznamenala společnost O2. Vyplývá to z analýzy společnosti Tarifomat. „Ze všech výpovědí podaných v prvním čtvrtletí činil podíl této společnosti celkem 46 procent, ve druhém pak 29 procent,“ konstatoval Pavel Černoch ze společnosti Tarifomat. Za výrazným odchodem klientů stojí podle odborníků změna smluvních podmínek O2, která jim začátkem roku umožnila odejít bez nutnosti vyplacení závazku.

O2 opouští nejvíc klientů
Z celkového počtu výpovědí v 1. čtvrtletí 2014 činil podle údajů společnosti Tarifomat podíl zákazníků O2 46 %, T-mobilu 21 %, Vodafonu 28 % a virtuálních operátorů 5 %. Ve druhém čtvrtletí již začalo docházet k proměně trendu, kdy největší odliv zákazníků zaznamenal Vodafone s 31% podílem. V tomto období náležel T-mobilu 23% podíl odstupů, O2 29% a virtuálním poskytovatelům 17%. Třetí kvartál odborníci predikují jako nejkrizovější pro operátora Vodafone. „ V aktuálním třetím kvartálu očekáváme ustálení podílu odlivu zákazníků O2 na hranici 19 %,“ upřesnil Pavel Černoch ze společnosti Tarifomat. „S úbytkem klientů se nyní potýká Vodafone. Z celkového počtu výpovědí ve 3. kvartálu očekáváme 37 % právě ze strany jeho klientů, ačkoliv se to operátor snaží zvrátit urputnou retencí a výhodnými nabídkami,“ doplnil Černoch. Podle něj se pozice Vodafonu v budoucnu jeví jako velmi obtížná, protože má nepříznivý poměr postpaid a prepaid zákazníků a velkou část zákazníků bez závazku. „Ve třetím čtvrtletí navíc proběhne změna obchodních podmínek, kdy budou moci zákazníci odejít bez nutnosti vyplatit se ze závazku,“ prohlásil Černoch.

T-mobile kontroluje pozici jedničky
T-mobile se podle odborníků chová na trhu disciplinovaně, řídí se dlouhodobou strategií a snaží se kontrolovat pozici jedničky na českém trhu. Přírůstky i úbytky zákazníků jsou přirozené a stabilní s lehce rostoucí tendencí v oblasti nových zákazníků. Body operátor ztrácí pouze kvůli méně efektivní marketingové komunikaci, která byla v minulosti velmi aktivní. U virtuálních operátorů zaznamenávají znalci úpadek módní vlny předchozích období, ačkoliv v 1. kvartálu jejich vzestup ještě pokračoval.

„Zvyšuje se množství zákazníků, kteří po předchozím krachu virtuálního operátora, zklamání z nabízených služeb či nulového zákaznického servisu přechází k některému z tradičních poskytovatelů. Obrat tohoto trendu by měl být ve 3. kvartále již velmi výrazný, ze všech podaných výpovědí by měl být podíl virtuálních operátorů 26 %. Ti lepší virtuálové patrně zůstanou, horší však již natrvalo zmizí,“ potvrdil trend Pavel Černoch.
Nejnovější statistiky nezávislého srovnávače Tarifomat rovněž prozradily, ke kterým operátorům zákazníci přecházeli. V 1. kvartálu přešlo 16 % klientů k operátorovi O2, 17 % k T-mobilu, 32 % k Vodafonu a 35 % k virtuálním operátorům. Ve 2. kvartálu letošního roku pak k O2 přešlo 18 % Čechů, k T-mobilu 20 %, Vodafone zvolilo 35 % lidí a virtuální operátory preferovalo 27 % zákazníků. Pro 3. kvartál predikují odborníci 18% podíl nových zákazníků u O2, 24% u T-mobilu, 34% pro Vodafone a 24% podíl pro virtuální operátory.

Analýza toku zákazníků na trhu mobilních operátorů v roce 2014

ODKUD ZÁKAZNÍCI ODCHÁZEJÍ

1Q

2Q

3Q*

O2

46 %

29 %

19 %

T-mobile

21 %

23 %

18 %

Vodafone

28 %

31 %

37 %

Virtuální operátoři

5 %

17 %

26 %

 

 

KAM ZÁKAZNÍCI PŘECHÁZEJÍ

1Q

2Q

3Q*

O2

16 %

18 %

18 %

T-mobile

17 %

20 %

24 %

Vodafone

32 %

35 %

34 %

Virtuální operátoři

35 %

27 %

24 %

Zdroj: Tarifomat


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
23.11.2017
20:06Da Vinci za 450 milionů dolarů – známka bubliny na investičních trzích, nebo ještě vážnější signál?
18:06Výrobci počítačů čelí rostoucímu tlaku trhu. Přichází kreativní destrukce?
17:27Koruna navyšuje zisky. Na hlavních měnách tlumí aktivitu americký svátek  
17:26Sedm investičních rad od jednoho z nejlepších stratégů na trhu
17:00Pražská burza počtvrté za sebou v červeném, CETV po spekulacích kupí zisky
16:33Den plný nejen akciových tipů! Sledujeme Českou investiční konferenci online
16:12Technická analýza: Hewlett Packard: Koupit na Vánoce počítač nebo akcie?
16:07Pavol Mokoš: CETV může mít po spekulacích ještě prostor k růstu (video)
13:54Hypoteční banka, a.s.: Uplatnění práva emitenta na odkup dluhopisu
12:57Globální značky: Časy v Asii se mění?
11:47Menšinová vláda v Německu? Možná, ale hodně komplikovaná varianta, říká politoložka
11:39Evropa umazala úvodní ztráty, Centrica (-18 %) padá nejvíce za dvacet let
11:20Podnikatelská aktivita eurozóny roste nejrychleji za šest let
10:58Eurodolar pokračuje vzhůru. Směr ukazují dobrá data a pochybnosti o inflaci  
10:24Česká exportní banka, a.s.: Informace o vyplacení úrokových výnosů z emisí dluhopisů
9:11Rozbřesk: Koruna navzdory překoupenosti posiluje, Fedu se stále nelíbí nízká inflace
8:56Evropské akciové trhy by mohly otevřít v červeném, stáhnou i Prahu?  
8:35Fed naznačil prosincové zvýšení sazeb. Diskuze o cenách ale neutichá
6:29Nebojte se rally akcií v Asii. Zhodnocení zajistí IT sektor
22.11.2017
22:01Americké akciové trhy dnes přešlapovaly na místě poblíž historických maxim

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
9:30DE - PMI v průmyslu
10:00EMU - PMI v průmyslu