Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
O2 ztratilo mezi operátory za 1. pololetí nejvíc zákazníků

O2 ztratilo mezi operátory za 1. pololetí nejvíc zákazníků

29.8.2014 9:11
Autor: Redakce, Patria Online

Největší odliv zákazníků mezi tuzemskými telekomunikačními operátory za první dvě čtvrtletí 2014 zaznamenala společnost O2. Vyplývá to z analýzy společnosti Tarifomat. „Ze všech výpovědí podaných v prvním čtvrtletí činil podíl této společnosti celkem 46 procent, ve druhém pak 29 procent,“ konstatoval Pavel Černoch ze společnosti Tarifomat. Za výrazným odchodem klientů stojí podle odborníků změna smluvních podmínek O2, která jim začátkem roku umožnila odejít bez nutnosti vyplacení závazku.

O2 opouští nejvíc klientů
Z celkového počtu výpovědí v 1. čtvrtletí 2014 činil podle údajů společnosti Tarifomat podíl zákazníků O2 46 %, T-mobilu 21 %, Vodafonu 28 % a virtuálních operátorů 5 %. Ve druhém čtvrtletí již začalo docházet k proměně trendu, kdy největší odliv zákazníků zaznamenal Vodafone s 31% podílem. V tomto období náležel T-mobilu 23% podíl odstupů, O2 29% a virtuálním poskytovatelům 17%. Třetí kvartál odborníci predikují jako nejkrizovější pro operátora Vodafone. „ V aktuálním třetím kvartálu očekáváme ustálení podílu odlivu zákazníků O2 na hranici 19 %,“ upřesnil Pavel Černoch ze společnosti Tarifomat. „S úbytkem klientů se nyní potýká Vodafone. Z celkového počtu výpovědí ve 3. kvartálu očekáváme 37 % právě ze strany jeho klientů, ačkoliv se to operátor snaží zvrátit urputnou retencí a výhodnými nabídkami,“ doplnil Černoch. Podle něj se pozice Vodafonu v budoucnu jeví jako velmi obtížná, protože má nepříznivý poměr postpaid a prepaid zákazníků a velkou část zákazníků bez závazku. „Ve třetím čtvrtletí navíc proběhne změna obchodních podmínek, kdy budou moci zákazníci odejít bez nutnosti vyplatit se ze závazku,“ prohlásil Černoch.

T-mobile kontroluje pozici jedničky
T-mobile se podle odborníků chová na trhu disciplinovaně, řídí se dlouhodobou strategií a snaží se kontrolovat pozici jedničky na českém trhu. Přírůstky i úbytky zákazníků jsou přirozené a stabilní s lehce rostoucí tendencí v oblasti nových zákazníků. Body operátor ztrácí pouze kvůli méně efektivní marketingové komunikaci, která byla v minulosti velmi aktivní. U virtuálních operátorů zaznamenávají znalci úpadek módní vlny předchozích období, ačkoliv v 1. kvartálu jejich vzestup ještě pokračoval.

„Zvyšuje se množství zákazníků, kteří po předchozím krachu virtuálního operátora, zklamání z nabízených služeb či nulového zákaznického servisu přechází k některému z tradičních poskytovatelů. Obrat tohoto trendu by měl být ve 3. kvartále již velmi výrazný, ze všech podaných výpovědí by měl být podíl virtuálních operátorů 26 %. Ti lepší virtuálové patrně zůstanou, horší však již natrvalo zmizí,“ potvrdil trend Pavel Černoch.
Nejnovější statistiky nezávislého srovnávače Tarifomat rovněž prozradily, ke kterým operátorům zákazníci přecházeli. V 1. kvartálu přešlo 16 % klientů k operátorovi O2, 17 % k T-mobilu, 32 % k Vodafonu a 35 % k virtuálním operátorům. Ve 2. kvartálu letošního roku pak k O2 přešlo 18 % Čechů, k T-mobilu 20 %, Vodafone zvolilo 35 % lidí a virtuální operátory preferovalo 27 % zákazníků. Pro 3. kvartál predikují odborníci 18% podíl nových zákazníků u O2, 24% u T-mobilu, 34% pro Vodafone a 24% podíl pro virtuální operátory.

Analýza toku zákazníků na trhu mobilních operátorů v roce 2014

ODKUD ZÁKAZNÍCI ODCHÁZEJÍ

1Q

2Q

3Q*

O2

46 %

29 %

19 %

T-mobile

21 %

23 %

18 %

Vodafone

28 %

31 %

37 %

Virtuální operátoři

5 %

17 %

26 %

 

 

KAM ZÁKAZNÍCI PŘECHÁZEJÍ

1Q

2Q

3Q*

O2

16 %

18 %

18 %

T-mobile

17 %

20 %

24 %

Vodafone

32 %

35 %

34 %

Virtuální operátoři

35 %

27 %

24 %

Zdroj: Tarifomat


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
25.7.2017
13:59Eli Lilly a Biogen Inc vsadily na novinky. Vyplatilo se to
13:11Globalizaci zastaví roboti, začala regionalizace světové ekonomiky
12:14Rusko shromažďuje zlato nejrychleji, rezervy ČNB se zmenšily
10:30Lindt & Sprüngli zvýšil zisk, v USA se mu ale nedařilo
10:30Vlastníku Googlu klesl zisk nejvíce za 9 let. Kvůli pokutě z Bruselu
9:56Koruna těsně u 26,00. ČNB stále mlčí  
9:50CETV: Nákladová disciplína podpořila provozní zisk (+Komentář analytika Patria Finance)  
9:31Rozbřesk: Rozjetou ekonomiku slabší PMI příliš neovlivní
8:49CETV překonala čísly hospodaření očekávání. Burza v Praze by dnes měla růst, naznačují futures  
8:33CETV (+2,1 %) se ve čtvrtletí vrátila do černého
8:32Benchmark akciový index Asie znovu útočí na desetiletá maxima  
6:44Akcie, cyklus a globální likvidita: Zlom v roce 2018?
24.7.2017
22:01Nasdaq v očekávání výsledků Google překonal nový rekord
17:26Investujte s Patrií: 5 prestižních akcií, 7 % ročně. Velkorysé zajištění
17:19Budou akcie Spotify na burze ještě letos? Vše závisí na termínu smlouvy s Warner Music Inc.
17:06Pražská burza zahajuje týden v zeleném, Moneta (+1,4 %) přerušila sérii ztrát
16:34Euro většinu zisků uhájilo. Koruna se drží těsně u 26,00  
16:34Summary: Evropské automobilky pod tlakem, Koninklijke Philips jede dál na ziskové vlně
16:08CETV ve druhém čtvrtletí zpátky v černých číslech (Odhad analytika Patria Finance)  
15:39Poptávka ze Severní Ameriky postavila Halliburton na nohy

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
10:00DE - Index podnikatelského klimatu Ifo
16:00USA - Index spotř. důvěry Conference Board