Ten, kdo by si myslel, že segment výrobců hodinek nedokáže nabídnout nejnovější patenty, či poslední technologické novinky, zle by se mýlil. A japonské konkurenci, která je v zavádění „high-tech“ vylepšení nejvíce aktivní, chce výrazně čelit i tradiční švýcarská společnost . A dokládá to svou aktivitou při podávání patentů. Jen v USA podala firma od roku 2012 přes 173 mezinárodních patentových přihlášek, které se týkají SMART hodinek.
Jde přitom z valné většiny o nápady, které propojují tradiční hodinářský „hardware“ s telekomunikačními technologiemi, případně technikou, která zdokonaluje „smart watch“, tedy „chytré“ hodinky. Společnost Smart má ale v plánu něco jiného. Totiž vyvinout a patentovat si hodinky, obvody a hardware, které umožní zavést vlastní značku „smart watch“, aniž by se firma musela spojovat s nějakou technologickou společností nebo výrobcem chytrých telefonů.
Nick Hayek, generální ředitel Group, už během letošního roku oznámil, že firma zapsala dva důležité patenty. Jeden, který byl zapsán v březnu, se týká ochrany inteligentní baterie, která umožňuje přenos dat. A druhý z října 2015, za kterým stojí přímo Nick Hayek jako vynálezce. Jde o "přenosný objekt pro detekci přítomnosti přístroje pomocí bezdrátového komunikačního okruhu." říká, že v posledních letech výrazně zintenzivňuje patentovou ochranu podáváním více přihlášek kvůli ochraně svých inovací a boji proti padělání. Sám CEO společnosti byl ale ještě donedávna k „chytrým“ hodinkám skeptický.
Ukázalo se ale, že technologický vývoj se nezastavil ani u strojů času. Samotný stojí za rozvojem hodinek, které dokáží zprostředkovat mobilní platby. Navíc říká, že na začátku roku 2016 představí model „Bellamy“, který bude stát 90 Amerických dolarů, který může být použit pro elektronické platby v obchodech. Rozvoj technologií v hodinkách ale bude podle analytiků záviset nejen na tom, zda bude chtít podobné vybavení v hodinkách rozvíjet, ale na poptávce. "Swatch bude experimentovat s různými funkcemi a pokud bude existovat poptávka, může pak firma představovat zdokonalení více agresivně," citovala například agentura Reuters Alessandra Miglioriniho, analytika Mirabaud Securities.
Podle Hayeka se ale musí vyvarovat zklamáním, které hodinářská firma zažila při představování předchozích technologických zlepšení. Například modelů hodinek z roku 1991, které měly zabudovaný pager, nebo přístrojů, které vyráběla ve spolupráci se společností a které uměly přijímat zprávy a ceny akcií. CEO společnosti věří, že agresivnější přístup v patentové ochraně technologií a zdokonalení můžou přinést firmě i lepší tržní ocenění. To aktuálně činí 19 miliard dolarů.
Zdroj: Reuters,