Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Bitva maloobchodních Titánů se prý rozhořela. Amazon proti Wal-Mart Stores

Bitva maloobchodních Titánů se prý rozhořela. Amazon proti Wal-Mart Stores

12.05.2017 10:04
Autor: Pavel Daniel

Válka maloobchodních prvenství o americké zákazníky. Tak hodnotí komentátoři souboj světové jedničky v segmentu elektronického obchodování s největším světovým maloobchodním prodejcem o zákazníky. Amazon.com Inc totiž s patřičnou vervou ohlásil snížení prahové hodnoty pro bezplatné dodání zboží na 25 dolarů. Původně to bylo 35 dolarů. A důvod? Amazon přiznává, že tím cílí na klienty Wal-Mart Stores Inc a chce tím upevnit své postavení v segmentu elektronického obchodu.

Nižší poplatek za doručení má přilákat nové klienty

Dopravu zdarma vybraného zboží zatím Amazon nabízí v rámci svého programu Prime, který ovšem vyžaduje členské příspěvky ve výši 99 USD. Klienti Amazonu, kteří neměli předplacenou službu Primě, museli čekat na dodávku zboží 5 až 8 dní. Nová aktivita má za cíl povzbudit dodávkou objednaného zboží do dvou dnů další zákazníky k nákupům v obchodní platformě Amazonu a tím je chce firma převést do regulérní členské základy společnosti.

Největší světový maloobchodní prodejce Wal-Mart jde jinou cestou. Svou pozici v elektronickém segmentu buduje prostřednictvím akvizic, jako například Jet.com, který koupila v roce 2016 za 3,3 miliardy amerických dolarů. Wal-Mart sice spustil v loňském roce vlastní členský program nazvaný ShippingPass, který nabízí bezplatné doručení zboží do dvou dnů od objednání a stojí 49 dolarů ročně. Prodejní řetězec ale program ukončil v lednu 2017 a nahradil jej bezplatným dvoudenním doručením, pokud lidé nakoupí za 35 USD nebo více. 

Souboj o zákazníky na ostří nože 

O tom, že souboj o zákazníky se nevede v rukavičkách, svědčí podle agentury Reuters i to, že firma Amazon zablokovala programy, které sledovaly ceny maloobchodních řetězců online. Podle Wal-Mart Stores totiž mohly rozdíly v prodejních cenách ve výši až 50 centů, odvádět zákazníky jinam. Proto řetězce mohly pružně reagovat na úpravy cen Amazonu. Nyní je ale všechno jinak. Technologická divize řetězce, @ WalmartLabs, nedokázala několik týdnů otevřít blokádu informací a rozhodla se proto vyjít s informací na veřejnost.

Jenže podle komentátorů výsledek počínání Wal-Mart Stores spíše nahrává Amazonu. Ten se totiž tak nyní může kromě výhod spojených s rychlou dodávkou zboží, obrovským produktovým katalogem a třeba původním televizním obsahem, pochlubit i výhodou silnější ochrany dat, mimo jiné své cenotvorby, před konkurencí. Teď tak Amazon může říct: „Zvládnutím komplexních technologií posilujeme svou vizi moderního elektronického obchodu, a nikdo lepší zatím není."

 
 
 
 

Čtěte více:

Poptávka po elektronice slibuje asijským dodavatelům dobré zisky
06.05.2017 8:24
Společnosti a firmy z Asie mají reálnou šanci na velmi dobré výsledky ...
Novo/Nordisk má velmi dobré výsledky hospodaření. Díky kontrole nákladů a silným tržbám
03.05.2017 13:36
Největší světový výrobce inzulínu, společnost Novo Nordisk, představil...
Instagram a mobilní reklama. Jim vděčí Facebook za příznivé hospodaření
04.05.2017 14:34
Provozovatel nejznámější světové sociální sítě - Facebook Inc. neztrác...
Úvěrová krize slaví desetileté výročí, jenže bublina je zpět
05.05.2017 16:33
Snad kvůli víru posledních globálních politických a ekonomických událo...
Recept VW na finanční ztráty z emisního skandálu? Navýšení marží a úspory nákladů
07.05.2017 16:06
Koncern Volkswagen se chce dostat z finančních ran, které mu uštědřil ...
Velká Británie a Německo. Kritická místa pro výsledky hospodaření E.ONu
09.05.2017 15:04
Největší německá energetika E.ON nemůže být s výsledky hospodaření za ...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
18.10.2019
22:00Wall Street v pátek v červeném. Netflix -6%
17:44Investiční poučení z optimálního času odvolání brankáře
17:11Nervozita na hlavních trzích stoupá, koruna i pražská burza však rostou  
16:15Blanas: Nebojme se robotů
16:10Coca-Cola: Zahraniční expanze a méně cukru vyšperkovalo tržby
14:58Cecchetti: Dolarové intervence by byly velmi špatným krokem
14:57Renault snižuje výhled (komentář analytika)  
14:28Turkstream ještě letos: Gazprom začal plnit ropovod do Turecka, Bulharska, Srbska, Maďarska
13:11Perly týdne: Olivy za Airbus, neuvěřitelné měnové trhy a u nás sociální bezpečí, ale 2 600 dětí bez domova
12:21Volvo přijelo s chmurným výhledem na příští rok (komentář analytika)  
11:19Britské hlasování se blíží a libra mírně roste. Stoupá napětí, nikoli skepse  
11:06Damodaran radí investorům: Jděte tam, kde je nejméně vidět
10:13ČEZ, a. s. – Oznámení o výplatě úrokového výnosu
9:44Renault (-12 %) horším odhadem pro zisk i tržby zahrál na temnou notu
9:34Rozbřesk: Projde dohoda o brexitu britským parlamentem? Velká otázka pro trhy
8:57Smíšená čínská data mohou burzy naladit negativně. Jak vyhodnotí čísla z Avastu?  
8:39Člen bankovní rady Michl: V listopadu budu hlasovat pro ponechání sazeb
8:34Růst čínského HDP ve třetím kvartálu zpomalil: 6 %
8:33Avast (+2,7 %) ve čtvrtletí zvedl tržby i provozní zisk (+komentář analytika)
5:47Fed: Byla Austrálie skutečně 28 let bez recese?

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
4:00Čína - HDP, q/q
4:00Čína - Maloobchodní tržby, y/y
4:00Čína - Průmyslová výroba, y/y