Koncern se chce dostat z finančních ran, které mu uštědřil skandál s měřením emisí růstem produktivity, dalšími úsporami nákladů a zvýšením marží z modelů aut prémiového segmentu. A to všechno do roku 2020.
Podle zjištění agentury Reuters má pokračovat pozitivní vývoj značky na globálních trzích. Informace pocházejí přímo od koncernu, který se opírá nejen o slibná čísla hospodaření za první čtvrtletí roku 2017, ale i úspěchy z restrukturalizačních programů. Firma se má pro investory stát lákavější, a to hlavně změnou v orientaci byznysu. Zatím totiž investoři spojovali značku s vysokými fixními, výzkumnými a vývojovými náklady.
V tomto roce se proto chce zaměřit na navyšování provozní marže, a to v rozmezí o 2,5 až 3,5 procentního bodu, po 1,8 procenta v roce 2016. Očekávané příjmy by měly podle záměru společnosti překonat loňský upravený zisk o 10 %. chce tak snižovat dopady ztrát spojených s emisním skandálem uváděním více sportovních vozidel (SUV).
Nástrojem, který má zajistit zvýšení produktivity do roku 2020 je i dohoda s odborovými svazy ohledně plánu na snižování pracovních míst a mezd, a to zejména v Německu, kde koncern vykazuje vysoké mzdové náklady a zvyšování výkonu vozidel na základě nákladově úsporné modulární platformy MQB. k tomu uvedl, že cílem je zvýšit produktivitu v divizi osobních aut o 7,5 procenta v letošním a příštím roce a o 5 procent v roce 2019 a 2020. Růst provozních marží má dostát podle plánu firmy minimálně o 4 procenta do roku 2020 a o 6 procent do roku 2025.