Telekomunikační operátor O2 dosáhl za devět měsíců roku 2018 celkových konsolidovaných provozních výnosů 28 209 mil. Kč, meziročně o 1,1 % více. Provozní zisk za devět měsíců roku meziročně stoupl o bezmála 7 procent, čistý zisk o 2,5 procenta. Akcie O2 se na pražské burze pohybují po výsledcích mezi 228 a 229 Kč, se ziskem do 0,5 procenta.
V samotném třetím čtvrtletí roku dosáhla O2 konsolidovaného výsledku po zdanění 1,441 miliardy korun (dle IFRS15), výsledku EBITDA 2,806 mld. Kč a provozních výnosů 9,614 miliardy korun. Analytici dle mediánu odhadů Reuters očekávali výnosy 9,56 mld. Kč, EBITDA zisk 2,84 mld. Kč a čistý zisk 1,45 mld. Kč.
Výnosy v České republice vzrostly mírně o 0,1 % a dosáhly 22 849 mil. Kč. Výnosy mobilního segmentu vzrostly o 1,8 % na 15 081 mil. Kč i přes negativní dopad evropské regulace roamingu a pokračující pokles hlasových výnosů a výnosů z SMS a MMS, uvedla firma s tím, že ty byly více než kompenzovány nárůstem výnosů z mobilních dat, finančních služeb a z prodeje zařízení. "Výnosy v segmentu pevných linek se snížily o 3,0 % na 7 768 mil. Kč, když pokles výnosů z tradičních hlasových a datových služeb nebyl kompenzován nárůstem výnosů z O2 TV," dodala O2.
Na Slovensku vzrostly celkové provozní výnosy o 9,7 % na 216 mil. EUR. „Meziroční srovnání v českých korunách bylo negativně ovlivněno posilujícím kurzem koruny vůči euru. V korunách dosáhly celkové provozní výnosy 5 524 mil. Kč, což představuje meziroční nárůst o 5,6 %. Podobně jako v České republice stály za tímto nárůstem vyšší výnosy z mobilních datových služeb a prodeje zařízení,“ poznamenala firma.
Konsolidovaný provozní zisk EBITDA vzrostl v prvních třech čtvrtletích 2018 meziročně o 6,9 % na 8 342 mil. Kč, dle O2 díky nárůstu výnosů a poklesu ve většině kategorií provozních nákladů. V České republice dosáhl provozní zisk EBITDA výše 6 343 mil. Kč, což představuje 4,9% meziroční nárůst, zatímco na Slovensku vzrostl o 13,8 % na 1 997 mil. Kč (+18,1 % na 78 mil. EUR).
Konsolidovaný čistý zisk za prvních devět měsíců roku 2018 se zvýšil meziročně o 2,5 % a dosáhl 4 217 mil. Kč.
„V souladu s naším plánem jsme ve třetím čtvrtletí výrazně zintenzivnili investice v České republice. Očekáváme tak, že za celý rok přesáhne podíl celkových konsolidovaných investic k výnosům úroveň deseti procent,“ zhodnotil Tomáš Kouřil, místopředseda představenstva a finanční ředitel společnosti. „Díky těmto miliardovým investicím a úspěchu balíčků O2 Spolu se nám daří udržet silnou finanční výkonnost,“ dodal.
Výsledky O2:
(Zdroj: Tisková zpráva O2)
Za růstem příjmů i zisku dle firmy stojí mimo jiné zvýšení počtu uživatelů televizní služby O2 TV. Počet zákazníků digitální televize O2 TV využívajících některý z měsíčních tarifů M, L nebo XL a těch, kteří sledují televizi na webu nebo v aplikaci, se meziročně zvýšil o téměř 22 %. O2 tak registruje již 673 tisíc aktivních zařízení.
O2: Vývoj zákazníků
(Zdroj: Tisková zpráva O2)
„Jsem rád, že naše rozhodnutí přinést zákazníkům nejatraktivnější sportovní obsah – první českou fotbalovou ligu, Ligu mistrů a domácí hokejovou extraligu, přineslo již v prvních měsících pozitivní výsledky. Počet zákazníků našich tradičních měsíčních tarifů O2 TV se v posledních třech měsících zvýšil o více než 20 tisíc, což je stejně jako za předchozí tři čtvrtletí. Pro fanoušky, kteří chtějí sledovat výhradně náš exkluzivní sportovní obsah, jsme uvedli nový balíček sportovních programů O2 TV Sport Pack, který nabízí všechny výhody IP televize. Kromě sledování v televizi přes set top box využívají možnost pustit si kompletní program O2 TV na webu nebo v aplikaci pravidelně stovky tisíc diváků,“ argumentuje předseda představenstva a generální ředitel O2 Czech Republic Jindřich Fremuth. „Naši zákazníci mají nadále zájem o tarifní balíčky O2 Spolu a také o novou produktovou řadu mobilních tarifů O2 Data s výrazně vyšším datovým objemem,“ dodává.
Výnosy mobilního segmentu vzrostly o 1,8 procenta na 15,08 miliardy Kč i přes negativní dopad evropské regulace roamingu a pokračující pokles hlasových výnosů a výnosů ze SMS a MMS. Byly kompenzovány nárůstem výnosů z mobilních dat, finančních služeb a z prodeje zařízení. Výnosy v segmentu pevných linek se snížily o tři procenta 7,77 miliardy korun kvůli poklesu příjmů z tradičních hlasových a datových služeb.