Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Facebook koupil české herní studio Beat Games, tomu to pomůže k rychlému růstu

Facebook koupil české herní studio Beat Games, tomu to pomůže k rychlému růstu

27.11.2019 9:36, aktualizováno: 27.11. 11:59
Autor: ČTK

Aktualizováno

Americká internetová společnost Facebook koupila české studio Beat Games, které vyvinulo úspěšnou hru pro virtuální realitu Beat Saber. Facebook to v úterý oznámil prostřednictvím své vývojářské firmy Oculus a studio Beat Games transakci na twitteru potvrdilo. Detaily obchodu ani jedna strana nezveřejnila.

"Úspěchy Beat Games jsou už nyní působivé, ale Facebook a tým studia Beat Games ví, že se toho dá na poli virtuální reality, her a hudby udělat ještě mnohem více," uvedl v prohlášení zástupce americké společnosti Mike Verdu. Studio Beat Games se podle něj stane součástí studia Oculus, které patří společnosti Facebook, "jako nezávisle řízené studio" se sídlem v Praze.

"S nadšením oznamujeme, že se připojujeme ke studiu Oculus jako nezávisle řízené studio v Praze! Je to pro nás velký krok a nemůžeme se dočkat, až posuneme virtuální realitu společně ještě dál," uvedlo na twitteru české studio, které se proslavilo hrou Beat Saber.

Slováci Ján Ilavský a Vladimír Hrinčár a Čech Jaroslav Beck vyvinuli hru Beat Saber, ve které hráči za hudebního doprovodu rozsekávají krabice pomocí svítících laserových mečů. Letos v dubnu získal Beat Saber cenu za nejlepší českou hru roku 2018. Ve svém segmentu nejprodávanější hrou na světě s více než jedním milionem prodaných kopií.

Verdu v prohlášení hráče na celém světě ubezpečil, že studio Beat Games bude nadále dodávat aktualizace své úspěšné hry pro všechny platformy, na kterých je dostupná.

V prohlášení zástupce Facebooku také naznačil, že by americká společnost mohla pokračovat v akvizicích na poli virtuální reality. "Jsme nadšení, že se Beat Games připojilo k našemu týmu. Tohle je jen začátek," uvedl Verdu.

Odborníci: Beat Games pod Facebookem rychle poroste

Koupě českého vývojáře her Beat Games americkým Facebookem bude pro firmu znamenat rychlý růst a expanzi. Její úspěšná hra pro virtuální realitu Beat Saber by mohla být základem platformy, která bude prodávat herní hardware v dalších několika letech. Akvizice je zároveň úspěchem české herní scény a potvrzením jejího místa na světové špičce, shodli se odborníci, které dnes ČTK oslovila.

Slovenští vývojáři Ján Ilavský a Vladimír Hrinčár a český hudebník Jaroslav Beck vyvinuli hru Beat Saber, ve které hráči za hudebního doprovodu rozsekávají krabice pomocí svítících laserových mečů. Letos v dubnu získal Beat Saber cenu za nejlepší českou hru roku 2018. Ve svém segmentu je nejprodávanější hrou na světě.

"Akvizici českého herního studia Beat Games Facebookem nelze hodnotit jinak než jako obrovský úspěch pro zmiňované studio, ale také pro českou VR (virtuální realita) komunitu obecně. Potvrzuje se tím přední místo českého VR průmyslu ve světě. Je známo, že ambice Facebooku na poli VR nekončí v herním průmyslu. O jeho plánech svědčí i akvizice společnosti Oculus VR, předního výrobce VR brýlí, z roku 2014," uvedl expert na VR, PwC Česká republika Martin Matulík.

Podle odborníka na český herní trh Martina Bacha dává koupě Beat Games z hlediska Facebooku smysl. "Beat Saber není jen vlajkovou lodí současné VR scény, ale hlavně má obrovský potenciál do budoucna. Na jeho základě může vzniknout platforma, která bude VR hardware prodávat ještě několik let," podotkl. Beat Games se podle něj budou dále rozrůstat a expanze nabere pravděpodobně o dost rychlejší tempo, než kdyby firma zůstala nezávislou.

Virtuální a rozšířená realita se podle ředitele cloudových služeb firmy Algotech Petra Loužeckého bude velmi rychle rozšiřovat do více odvětví. Z herního průmyslu přes obchod do výroby. "Virtuální realita přináší hodně možností k inovaci firemních postupů, pro IT svět přináší výzvy a příležitost v podobě rychlosti mobilních sítí, obřího nárůstu dat a výpočetního výkonu, který bude většinově hostován v cloudu," dodal Loužecký.

Studio Beat Games bude fungovat samostatně pod společností Oculus Studio, která se soustředí na virtuální realitu. Podle prohlášení Facebooku bude dále dodávat aktualizace své úspěšné hry pro všechny platformy, na kterých je dostupná. Facebook rovněž naznačil, že by mohl pokračovat v akvizicích na poli virtuální reality.

Studio Beat Games vzniklo teprve loni, ale vývoj hry pro virtuální realitu Beat Saber začal již o dva roky dříve.

Obrat českého herního průmyslu loni vzrostl o 34 procent na tři miliardy korun, oboru pomohl úspěch několika herních titulů. V Česku je osm desítek firem, které se zabývají vývojem počítačových her. Počet lidí pracujících na vývoji her se loni pohyboval kolem 1500, přitom přes 60 procent herních firem chybí zaměstnanci.

 

Čtěte více:

Pojišťovací skupina VIG potvrzuje roční cíl pro zisk. Předepsané pojistné čeká u 10 miliard eur
27.11.2019 8:27
Pojišťovací skupina VIG dosáhla ve třetím čtvrtletí roku 2019 zisku př...
Čína uskutečnila svůj zatím největší prodej zahraničních bondů
27.11.2019 9:30
Šest miliard USD (139 miliard Kč) získala nyní Čína z prodeje státních...

Váš názor
  •  
    27.11.2019 10:39

    Rozsekávat meči krabice. To musí být hodně náročná hra na inteligenci...
    qwer
Aktuální komentáře
24.04.2024
13:34Technická analýza Netflix: Morning Star formace může odhalovat návrat k růstu  
13:043M FUND MSI SICAV a.s: Výroční finanční zpráva za rok 2023
12:58SAB Finance a.s.: Oznámení o výplatě podílu na zisku
11:46Obrovský zájem investorů o technologické IPO: Na trh jde Rubrik s Microsoftem v zádech
11:45Braňo Soták: ASM International překonala očekávání na všech úrovních a dává polovodičům tolik potřebnou vzpruhu  
11:34Muskovy plány zlepšily sentiment na trzích, další na řadě Meta  
11:09Jakub Blaha: Otřesné výsledky Tesly zažehnány zprávami o autonomii a cenově dostupném modelu  
10:37Komentář: Spotřebitelská nálada na vzestupu
9:18Komentář analytika: Spotify se "prošetřilo" k rekordnímu zisku  
9:11Rozbřesk: Proč Čína prudce zvyšuje zásoby kritických komodit?
9:06Evropa zahájí zeleně, akcionáři KB rozhodnou o dividendě  
8:29Tržby Tesly (+13 %) poprvé za čtyři roky klesly, zisk se snížil o 55 procent
6:15Invesco: Neobvyklé pravdy – Německá želva a americký zajíc
23.04.2024
22:02Wall Street má za sebou druhou rally v řadě; je to již definitivní návrat k růstu?  
17:56Akciová korekce, prudký obrat finančních podmínek a dopad akciového trhu na celou ekonomiku
17:36Vrací se důvěra ve výsledky? Techy vedou Wall Street vzhůru  
16:43Korekce na amerických akciích ještě neskončila, varují stratégové
14:19WEBINÁŘ za okamžik: Jak na DIP? A na čem čeští investoři letos nejvíce vydělali? 23. dubna od 16:00
14:07Moneta vyplatí z loňského zisku dividendy 4,6 miliardy, tedy devět korun na akcii
13:52Komentář analytika: Slabší prodeje Pepsico v Severní Americe byly kompenzovány silným růstem na mezinárodních trzích  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
10:00DE - Index podnikatelského klimatu Ifo
14:30USA - Objednávky zboží dlouh. spotřeby, m/m