Globální kontejnerový přepravce má za sebou překvapivé dobrý kvartál, který však zastínily obavy z toho, co bude dál. Tržby se meziročně nepohnuly a zůstaly na 9,6 mld. USD, zatímco konsensus předpokládal 9,3 mld. USD.
Stagnace je poměrně nečekaná, jelikož globální poptávka po kontejnerech klesla v 1Q20 o téměř 5 %. Odpověď se nachází ve spravování vlastní kapacity Maersku, což vytáhlo nahoru jeho přepravní ceny. Zaměření na profitabilitu hlavní divize Ocean ve světle přicházející regulace IMO 2020 (nová emisní pravidla pro námořní přepravu) se navíc projevilo na rostoucím ukazateli EBITDA (provozní zisk + odpisy), který si připsal 20 % yoy a dostal se na 1,5 mld. USD. Tím překonal konsensus až o 200 mil. USD. EBITDA marže se nyní dostala na 16 %, což je skvělý výsledek.
Nyní se dostáváme k té problematické části, kterou je výhled na kalendářní rok 2020. Konkrétní plán pro EBITDA stáhl management již 20. března, na čemž se nic nezměnilo. Trochu děsivě však působí odhad propadu přepravených objemů v druhém kvartálu o 20 až 25 %, což se samozřejmě projeví na profitabilitě a cashflow. Globální poptávka po kontejnerech by měla v tomto roce také klesnout, není však jasné o kolik.
Akcie Maersku klesají o 6 %.